Espen Høve Fevåg Skrevet Januar 26, 2016 Share Skrevet Januar 26, 2016 Hei. Har en BMW E91 2008mod 318i. Kjøpte den i sommer 2015, da var det ingen brentlukt. Nå har det begynt å komme brent/svidd lukt, minner veldig mye om svidd plastlukt.Det lukter veldig sterkt på tomgang, spesielt om den har stått ute på jobben i 8timer typ -10 grader. Kan også forekomme under vanlig kjøring. Hvordan lukter brent olje i forhold til plast/gummi? Det er også rassling når jeg har den på gripepunktet, høres ut som noe eksosoppheng er løst. Kan dette ha en sammenheng? Noen som har vært borte lignende? MVH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 26, 2016 Share Skrevet Januar 26, 2016 Antar det er lekkasje fra vakuum pumpen. Du kan sjekke det ved å se bak motor mot torpedoveggen. Veldig trangt dog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Høve Fevåg Skrevet Januar 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2016 (endret) 3 timer siden, Otis skrev: Antar det er lekkasje fra vakuum pumpen. Du kan sjekke det ved å se bak motor mot torpedoveggen. Veldig trangt dog. Hei igjen og takk for svar. Er dette noe som skal ha blitt merket på EU? Har nettopp hatt EU, og ingen lekkasjer i det heletatt. Og hva annet skal jeg merke om vakuumpumpen er gåen, det må jo være noe annet enn svidd lukt? (Nå vet ikke jeg hva vakumpumpens oppgave er) Den "rasslingen" jeg hører, kan dette være fra vakumpumpen? Endret Januar 26, 2016 av Espen Høve Fevåg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 26, 2016 Share Skrevet Januar 26, 2016 (endret) Har du på omluft da? Kan bli litt ekstra varmt da i varmeanlegget om det er på en lengre periode så da lager det litt lukt Endret Januar 26, 2016 av SanjinRed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 26, 2016 Share Skrevet Januar 26, 2016 Garantert ikke oppdaget på EU. Det er vanskelig å finne lekkasjen uten å aktivt lete. Bunnplate under bilen tar litt til seg og eksosanlegget brenner opp resten. Det drypper ned på eksosanlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Høve Fevåg Skrevet Januar 27, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2016 8 timer siden, SanjinRed skrev: Har du på omluft da? Kan bli litt ekstra varmt da i varmeanlegget om det er på en lengre periode så da lager det litt lukt Det varierer. Noen ganger lukter det med en gang, noen ganger kan det gå en time og noen ganGer ingen lukt.. Rart problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Høve Fevåg Skrevet Mai 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2016 Hei. Da er dette løst. Toppdekselpakning var gåen, og det kom små dråper med olje på manifold. Bilen har vært luktfri en stund nå. Takk for all hjelp. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Høve Fevåg Skrevet Mai 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2016 Om noen lurer i framtiden, rasslingen jeg har hørt har vært viftereimstrammeren som tok kvelden. Denne er bytta og bilen ble som nY. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå