Gå til innhold

Svidd lukt BMW E91, spesielt på tomgang

Espen Høve Fevåg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en BMW E91 2008mod 318i. Kjøpte den i sommer 2015, da var det ingen brentlukt. 

Nå har det begynt å komme brent/svidd lukt, minner veldig mye om svidd plastlukt.Det lukter veldig sterkt på tomgang, spesielt om den har stått ute på jobben i 8timer typ -10 grader. Kan også forekomme under vanlig kjøring. Hvordan lukter brent olje i forhold til plast/gummi? 

Det er også rassling når jeg har den på gripepunktet, høres ut som noe eksosoppheng er løst. Kan dette ha en sammenheng? Noen som har vært borte lignende?

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Antar det er lekkasje fra vakuum pumpen. Du kan sjekke det ved å se bak motor mot torpedoveggen. Veldig trangt dog.

Hei igjen og takk for svar.

Er dette noe som skal ha blitt merket på EU? Har nettopp hatt EU, og ingen lekkasjer i det heletatt. Og hva annet skal jeg merke om vakuumpumpen er gåen, det må jo være noe annet enn svidd lukt? (Nå vet ikke jeg hva vakumpumpens oppgave er) Den "rasslingen" jeg hører, kan dette være fra vakumpumpen?

Endret av Espen Høve Fevåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert ikke oppdaget på EU. Det er vanskelig å finne lekkasjen uten å aktivt lete. Bunnplate under bilen tar litt til seg og eksosanlegget brenner opp resten. Det drypper ned på eksosanlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...