korndog Skrevet Januar 29, 2016 Skrevet Januar 29, 2016 Hei. Jeg har oppdaget at lysene mine ikke svinger til venstre når jeg svinger den veien og mener virkelig at de gjorde dette før. Ved sving til høyre er de normal. Var hos BMW og de mener det er normalt at de ikke skal gå til venstre men tenkte jeg måtte høre med dere også. Har dere det slik også eller svinger lysene begge veier? Legger ved en video også Bilen er en 2015 320D F31 IMG_2207.MOV
Goodluck96 Skrevet Januar 30, 2016 Skrevet Januar 30, 2016 På E61 5 serien til han far svinger de heller ikke til venstre. Kan være at dette er pga at man ikke skal kunne blende bilister i motgående kjørefelt? Dette er riktignok en eldre bil, men samme konseptet.
gregus Skrevet Januar 30, 2016 Skrevet Januar 30, 2016 Mine svinger til venstre, og det gjorde de på de forrige bilene mine også. Gjelder det fjern eller nærlys? For fjernlys skal det jo ikke være noe problem med møtende trafikk uansett..?
Clevion Skrevet Januar 30, 2016 Skrevet Januar 30, 2016 Min bil svinger med lysa både til høyre og venstre, med og uten fjernlys.
korndog Skrevet Januar 31, 2016 Forfatter Skrevet Januar 31, 2016 Jeg har bare testet med nærlysene foreløpig men skal ta en test ikveld med fjernlys også. Dere som sier at de svinger til venstre, har dere F30/31 serien?
korndog Skrevet Februar 1, 2016 Forfatter Skrevet Februar 1, 2016 Takk for svar fra alle ? Jeg mente å huske at mine også svingte til begge veier, men når BMW sier at dette ikke er normalt blir jeg litt overrasket. Men da har jeg fått det bekreftet herfra og skal ta meg en tur dit og teste en av deres biler sammen med de så får vi se om de endrer mening da.
Saltkjelen Skrevet Februar 1, 2016 Skrevet Februar 1, 2016 Når bilen står i ro skal ikke lyktene svinge til venstre, men ved ferdsel skal de gjøre det.
korndog Skrevet Februar 1, 2016 Forfatter Skrevet Februar 1, 2016 Det er ikke noe bevegelse til venstre når jeg står i ro eller kjører. Testet i et boligfelt her og den svinger kun til høyre. Skal ta en ny test i kveld hvor jeg har litt høyere hastighet. Men de skal vel bevege seg når jeg kjører i 20km/t +?
M3Turbo1000 Skrevet Februar 2, 2016 Skrevet Februar 2, 2016 Mine beveger seg begge veier samme om jeg står stille eller kjører uavhengig av fart.
korndog Skrevet Februar 2, 2016 Forfatter Skrevet Februar 2, 2016 Fikk testet litt igjen i går kveld og da fungerte sving funksjonen igjen men har ikke noe bevegelse til venstre når den står i ro, men tolker det dit hen at dette visstnok er normalt? Eneste jeg ikke skjønner er at noen biler går de begge veiene på mens andre kun i fart. Hva gjør at det er forskjeller?
Saltkjelen Skrevet Februar 2, 2016 Skrevet Februar 2, 2016 Grunnen til at de ikke svinger til venstre når bilen står stille, er fordi det ikke skal blende motgående trafikk. Se for deg situasjoner hvor man skal kjøre av veien på venstre side og står stille med rattet dreiet til venstre. Dette ville blendet motgående kjørefelt. Det samme gjelder jo for de som står stille langs veien også.
korndog Skrevet Februar 2, 2016 Forfatter Skrevet Februar 2, 2016 Ja jeg regnet med at det var en av grunnene til det men skjønner ikke hvorfor det er forskjell fra modell til modell innenfor BMW familien. Faren min testet ikveld på sin (Mercedes vel og merke) og den svinger til venstre ved stillestående. Uansett, så lenge de svinger når jeg kjører så er jeg uansett fornøyd da de ikke gjorde det en periode heller Hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå