Gå til innhold

E92 og Thule takstativ, fit kit info.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihå, som relativt nybakt BMW-eier (2008 E92 320) etter mangeårig tilholdssted i japseland, er det et par ting jeg spekulerer litt på. Men akkurat nå er det en sak som plager meg; 

Jeg kjøpte et brukt Thule takstativ til bilen, og i følge alle ressurser på nett har jeg fått riktige deler, men jeg klarer ikke helt å se at dette stemmer. Er det noen som kan kaste litt lys over dette? Jeg legger ved bilder av hvordan festeanordningen er på taket, og fitkit-biten som fulgte med takstativet. Dette ser da ikke ut til å passe sammen på noe plan, er det noen som vet om et delenummer eller lignende som passer til min bil?

IMG_0076.jpg

IMG_0078.jpg

Skrevet (endret)

Du skal ha en studbolt som skal stå med ene enden (den med kortest gjengeparti) ned i fixpoint på taket, og andre enden (med lengst gjengeparti) skal du tre festekitet gjennom. Anleggsflaten på plastdelen skal møte karosseriet foran og bak det gjengene hullet i taket). Når du har tredd festekitet ned på bolten, skal du sette på en skive og en lang sekskantet mutter på toppen for å feste takstativet til taket. 

NB: husk å sette plastdelen og gummiforingen som viser på bilde 2 riktig vei. De er ikke like foran og bak - de skal normalt helle i motsatt retning av den retningen taket heller, for å "rette opp" helligen på taket og dermed skape et så vannrett takstativ som mulig. Se instruksen på dette, ligger også tilgjengelig på thule sine sider.

BTW: det ser riktig ut det du har fått :), så lenge du har bolten :)

Endret av papertiger
Skrevet

Takk for svar! Jeg har alt som trengs da tror jeg, så det var fint å få bekreftet at jeg har riktige deler. Jeg ser bare ikke helt for meg logikken i formen på den biten som går ned i festepunktet på bilen, jeg trodde at det kanskje skulle være noe som passet litt mer "nedi" om du skjønner. Jeg får gjøre noen spede forsøk og se om det blir orden i sysakene. Litt lei av å krangle tre snowboard inn i bilen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...