tommybf Skrevet Februar 12, 2016 Share Skrevet Februar 12, 2016 (endret) Har problemer med at oil pressure lyset kommer på ved tomgang, og motor har nådd arbeidstemperatur. Kunn på tomgang. Skiftet olje, oljefilter, og skiftet oljetrykks bryter. Kjørte også en olje trykks test på motor, og den fikk olje trykket den skulle ha. Noen som har peiling på va det kan være? er det 2 stk oljetrykks brytere på motoren? Endret Februar 12, 2016 av tommybf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 12, 2016 Share Skrevet Februar 12, 2016 Oljenivåsensor i bunnpanna? Er det E39 eller E60? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegarj93 Skrevet Mars 15, 2016 Share Skrevet Mars 15, 2016 Hei! jeg har samme problem. Det oppstod en dag og jeg tenkte å bytte å olje for å forsikre meg om at det ikke er olja hvertfall... Jeg brukte BMW originalolje. Byttet filter og tennplugger og luftfilter i samme slengen. Lampa blinker når motor er varm og går på tomgang eller lavt turtall ja. En på verksted med god erfaring sa til meg det er ALDRI oljepumpa. Jeg fylte hvertfall på en halv liter olje til (7 L totalt) så olja kom litt lengre opp på pinnen. Det hjalp ikke. Det er mest sannsynlig ikke oljenivåsensoren fordi den måler bare nivået og om du sjekker på peiliepinnen om det er noe der så burde det hvertfall ikke lyse for oljenivå. Jeg hadde feiltenning ifølge testeren og skal bytte coiler, men det har vel ikke noen sammenheng. Mekanikeren på verksted med en del erfaring sa at det nok må være intern slitasje i Motoren, så jeg gjetter at å bruke tjukkere olje vil hjelpe noe, fordi dette skjer når motoren er varm og olja er tyntflytende, så å bytte viskositet på olja blir det neste jeg gjør etter å ha byttet coiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mars 16, 2016 Share Skrevet Mars 16, 2016 om lampa blinker på tomgang er det en indre lekasje i motoren. og kan være som mangt. men pleier å svare seg til slitne veivlagre.. Vegarj93 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegarj93 Skrevet Mars 17, 2016 Share Skrevet Mars 17, 2016 Vet du om dette går an å kompensere med tjukkere olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mars 18, 2016 Share Skrevet Mars 18, 2016 Nei det gjør det ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå