tommybf

Medlem
  • Innholdsteller

    65
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tommybf

  • Rang
    Fenrik
  • Bursdag 05/23/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    9310 sørreisa
  • Kjøretøy
    2007 bmw 530xd E61

Nylige profilbesøk

151 profilvisninger
  1. Og du har ikke vært plaget siden?
  2. Otis, når skiftet du din varmeveksler?
  3. kjøpte min hos koed.no typen Hella. Har lest at termostater til automatkassa uheldigvis kan ryke etter kort tid, at den låser seg i åpen posisjon. Tydeligvis en svakhet på disse termostatene uavhengig av hvilken type. Legger ved link under. Vurdere å montere det denne fyrn har gjort for å sikkre meg mot problemer med termostaten i ettertid. http://forum.bmw5.co.uk/topic/132447-inline-thermostat-mod-to-fix-the-gearbox-heat-exchanger-write-up/
  4. Ja ordnet seg til slutt. Dem har nokk ikke gjort en grundig undersøkelse, og spillte nokk inn noe uerfarenhet inn i bilde. Kunne blitt kostbart om det ikke ble oppdaget av meg ganske tidlig.
  5. Da er oljekjøler skifter og det ga resultater. 88-90 grader nå på -10 c ute.
  6. Okei, ja får bestille delen og få det skiftet. Satser på at det med temp ordner seg. Står det ikke en varmeveksler på radiator også?
  7. https://www.koed.no/no-no/product/17217803830 det er denne delen det er snakk om?
  8. Nei det er korrekt, skal være 88 grader. Ja skal komme tilbake til tråen med oppdatering så snart oljekjøler er skiftet. Satser på at alt ordner seg med tanken på temp.
  9. Otis, jeg skal prøve det en gang til for å være helt sikker.
  10. Står 88 på den thermostaten jeg byttet til, så da regner jeg bare med den åpner på 88 og ikke noe lavere temperatur. Det skader nokk ikke å prøve en hvor det står 90 grader på. Er du heldig, så holder du en høyere temperatur. Jeg blir å skifte oljekjøleren uansett. Man kan aldri stole helt på at verkstede har gjort en god nokk jobb i feilsøkingen. Vill ivertfall få utelukket om det er det som er årsaken til lav temp.
  11. Di skiftet ikke oljekjøler, det må bestilles ny time for dette da jeg først skulle få fjernet og blendet swirlflaps, Skiftet også glødeplugger og glødeplugg reele. Godt spørsmål, venter på papirene fra dem da bilen ble hentet ut søndag utenfor åpningstid. Sa noe om at det ble testet og lest av under kjøring av bilen. Skal ikke si for sikkert før jeg mottar papirer.
  12. Da har jeg fått bilen tilbake fra Sulland Bmw. Dem finner ut at varmeveksler på automatkassen er i orden og klarer ikke finne årsaken til lav driftstemperatur med den tia dem hadde til hjelp. Fikk ett tips om å klemme/stenge igjenn kjøleslanger til thermostatene for å se om det ga utslag på temperaturen og utelukke om di nye jeg skiftet til kunne være feil med. Har dere en bra fremgangsmåte så takker jeg for tips? Status under hjemreise fra Tromsø : lengde 17 mil hadde den 1 timen en driftstemp mellom 85 og 93 grader, Dropper raskt i nedoverbakker. Laveste temperatur på hele turn lå på 77-78 grader, men stiger så snart det er oppoverbakke og ett litt høyere gir. Hjalp veldig å i kjøre i 6 gir. Så temperaturen har holdt seg over kritisk lavt, Men ikke normalt.
  13. Skal skifte oljekjøleren når jeg får ny time hos bmw. Skal komme tilbake med resultatet etter skifte. Dem var ivertfall 80% sikker på at den var defekt og jeg slår meg til ro med det.
  14. Gi tilbakemelding etter du har sjekket på bilene 👍