Mistermister Skrevet Februar 15, 2016 Share Skrevet Februar 15, 2016 Har en 2014 modell X5 som fikk byttet skiver og klosser nå nettopp. Etter og ha kjørt ca 5000 km etter byttet begynte jeg å høre en skrapelyd. Det viser seg at på innsiden av den ene bremseskiven foran har det kommet dype riper på flere mm. Dro tilbake til verkstedet som byttet skivene og ba de se på saken. De sier at dette skyldes at det lå masse skitt mellom klossen og skiven?? Høres veldig rart ut i mine øre? Skiven er ødelagt og ny skive og klosser på høyre framhjulet blir byttet i morgen. Noen som har opplevd lignende? Skiven er ripet opp midt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Februar 15, 2016 Share Skrevet Februar 15, 2016 Kan være en stein som har ligget mellom Calliper og skive. Høres mest sannsynlig ut i mine ører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Februar 22, 2016 Share Skrevet Februar 22, 2016 Jeg er jo amatør men har kjørt mange km gjennom 44 år og stein mellom skive og klosse hos meg har alltid ført til at steinen må gi tapt. Det har blitt små ubetydelige riper. Kanskje du kjører på vei med høykvalitetsstein. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnnvald Skrevet Februar 23, 2016 Share Skrevet Februar 23, 2016 Kan jo også være at ene klossen er montert feil vei. Har gjort det selv engang og alt virket normalt i starten. Ga flere dype riper i skiva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mistermister Skrevet Februar 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2016 Det er det jeg tror har skjedd ja. Nå fungerer alt fint hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå