GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet klosser pÄ kona sin E91 i dag, og tenkte jeg skulle resette dette i menyen fÞr jeg startet. Dette fÄr jeg ikke nullstilt. Dette vet jeg hvordan gjÞres, sÄ er ikke noe med det. Men kansje dumt Ä nullstille fÞr jobben er gjort, men gjort er gjort. Etter att jeg prÞvde Ä nullstille, kom hÄndbrekk lampen opp i dash'n. Og lyser konstant. MÄ slitasjevarsler byttes? 

image.jpeg

image.jpeg

Skrevet

Har du byttet slitasje varsleren? Denne mÄ byttes for at du skal kunne null stille service lampen. Du kan ikke bruke den gamle om igjen selv om den ikke er defekt. 

Her er litt info om hvordan du kan nullstille fra board computeren.:

Skrevet

SÄ vidt meg bekjent sÄ er den bare km innstilt, men det har jeg ikke vÊrt borti ennÄ. SÄ det er nok andre som kjenner bedre til dette en meg. Jeg vil anta at det ikke skal vÊre noe problem og nullstille den vis klosser og skiver er bra bak, da slitasje varsleren sitter pÄ bremseklossen der ogsÄ. Men skiven og klossen har ikke noe med hÄndbrekket Ä gjÞre. Men er litt usikker pÄ hva den varsler i bc vis klossen er slitt, om det kommer opp med samme symbol som hÄndbrekket. Jeg er litt usikker pÄ om du kan nullstille igjennom bc eller om du mÄ inn med pc. Men det er bare og prÞve Ä se om det gÄr eller ikke, vis det ikke gÄr igjennom bc, sÄ mÄ du inn med pc eller bytte sensoren fysisk for Ä fÄ nullstilt:-) 

Skrevet

Da har minus-polen vÊrt frakoblet over natten, og sjekket bremsevesken( som akkurat er byttet pÄ Sulland) ok. Lampen lyser fortsatt.. Men slitasjevarslere er bestillt, sÄ fÄr se etter dem er byttet. Noen som nevner en bryter i sammenheng med hÄndbrekket. Hvor sitter denne eventuelt? HÄndbrekket ble foresten strammet da den var pÄ service for 3 uker siden.

Skrevet

Bryteren sitter under deksel rundt hÄndbrekket. 

Slitasje varsler mÄ skiftes ved nullstilling av varsel.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...