Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet klosser på kona sin E91 i dag, og tenkte jeg skulle resette dette i menyen før jeg startet. Dette får jeg ikke nullstilt. Dette vet jeg hvordan gjøres, så er ikke noe med det. Men kansje dumt å nullstille før jobben er gjort, men gjort er gjort. Etter att jeg prøvde å nullstille, kom håndbrekk lampen opp i dash'n. Og lyser konstant. Må slitasjevarsler byttes? 

image.jpeg

image.jpeg

Skrevet

Har du byttet slitasje varsleren? Denne må byttes for at du skal kunne null stille service lampen. Du kan ikke bruke den gamle om igjen selv om den ikke er defekt. 

Her er litt info om hvordan du kan nullstille fra board computeren.:

Skrevet

Så vidt meg bekjent så er den bare km innstilt, men det har jeg ikke vært borti ennå. Så det er nok andre som kjenner bedre til dette en meg. Jeg vil anta at det ikke skal være noe problem og nullstille den vis klosser og skiver er bra bak, da slitasje varsleren sitter på bremseklossen der også. Men skiven og klossen har ikke noe med håndbrekket å gjøre. Men er litt usikker på hva den varsler i bc vis klossen er slitt, om det kommer opp med samme symbol som håndbrekket. Jeg er litt usikker på om du kan nullstille igjennom bc eller om du må inn med pc. Men det er bare og prøve å se om det går eller ikke, vis det ikke går igjennom bc, så må du inn med pc eller bytte sensoren fysisk for å få nullstilt:-) 

Skrevet

Da har minus-polen vært frakoblet over natten, og sjekket bremsevesken( som akkurat er byttet på Sulland) ok. Lampen lyser fortsatt.. Men slitasjevarslere er bestillt, så får se etter dem er byttet. Noen som nevner en bryter i sammenheng med håndbrekket. Hvor sitter denne eventuelt? Håndbrekket ble foresten strammet da den var på service for 3 uker siden.

Skrevet

Bryteren sitter under deksel rundt håndbrekket. 

Slitasje varsler må skiftes ved nullstilling av varsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...