tukvydra Skrevet Februar 26, 2016 Share Skrevet Februar 26, 2016 (endret) Hei, gjennom den "hemmelige" menyen i dashen har jeg lest av driftstemperatur under min vanlige vei hjem fra jobb, rundt regnet 4 mil oppoverbakke og 2 mil nedoverbakke. Makset på 66 grader oppover, og ned mot 50 nedover. Dette med ca 0 grader ute. Rødmerkingen på turteller ligger da på 4500 rpm. betyr dette defekt termostat? 2007 520dat, m47 motor Endret Februar 26, 2016 av tukvydra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 26, 2016 Share Skrevet Februar 26, 2016 Det er som oftest defekt egr termostat. Men skift gjerne hovedtermostat også. Ellers kan det være defekt varmeveksler, men det er sjeldent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tukvydra Skrevet Februar 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2016 Skal en slik motor klare å oppnå 90 grader på vinterstid, selv uten webasto/tilleggsvarmer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 26, 2016 Share Skrevet Februar 26, 2016 Nja, det kommer jo litt av på. Om du har temperatur på 32 grader på klima så skjer nok ikke det med det første. Men om du har valgt 22 grader og har vinduene igjen, så skal det absolutt skje. Men det kan sikkert ta deg 10-15 min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tukvydra Skrevet Februar 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2016 Tja, klima står jo på full guffe en stund. Ned på 20-22 etter hvert. Kjører 45-55 min hjem fra jobb, landeveistempo 50-100km/h med oppover og nedoverbakker. Blir jo endel strekninger med 1500 rpm og lav belastning.. Ca 6 mil. Tilsvarende blir en Touran jeg kjører innimellom 90gr på toppen av bakken, og faller til 50 igjen nedover, nå på vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 26, 2016 Share Skrevet Februar 26, 2016 Som sagt, skift både hoved og EGR termostat. Dine temperaturer høres for lave ut. VW sine motorer går veldig kaldt, opplever jeg. Har Caddyer på jobben og de blir jo ekstremt treg varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tukvydra Skrevet Februar 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2016 Denne, som er en TDi med defekt tilleggsvarmer, blir varmere enn bimmern, så da skal jeg nok sjekke ut termostaten(e) 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 27, 2016 Share Skrevet Februar 27, 2016 Du kommer til å trenge ca 3-4 liter kjølevæske av konsentrat for å blande 50/50. Her er instruksjoner for lufting av kjølevæske. https://drive.google.com/file/d/0B-5KtFtiv6tFRVhtTVp4d1lYT0E/view?usp=docslist_api Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå