Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å få viskerne mine til å virke på 02 touring.
Har kjøpt nytt relé, testa en annen motor. Men fortsatt ikke no liv, sikring nr1 er også hel.

Kan det være spaken/brytern da?
Andre forslag?

Skrevet

Et BMW diagnose system kan evt fortelle om det ligger feilmelding i elektronikken. Brudd noe sted etc.

Det kan være spaken også ja. Har du fått målt med et multimeter noe sted, for å finne ut noe om hvor strømmen stopper?

Skrevet

Takk for svar, man får da den spaken til 150kr brukt så er jo billig feilsøking.
Neste da blir nok en diagnose :)

Eneste jeg har klart å måle meg til er en konstantstrøm fram til Rele.

Skrevet

Føler meg ganske sikker på spaken nå. Spyleveska kommer å går, både S knappen og vanlig. 
Bestilt en fra ebay så får vi se :)

Skrevet (endret)

Fiksa ikke problemet:(...

Releet og visker virker, da vi tvangkjørte det.

Problemet er mellom Spaken og releet en plass. noen ideer? 

Endret av Brekke
Skrevet

Da er det nok GM3 (ZKE3) modulen som er defekt tror jeg. Se etter irring i kontakter. Har du andre symptomer på bilen?

http://www.bmwmotorsports.org/BMW_docs/x5zkeIII.pdf

Denne modulen er brukt på flere biler. På e39 er den plassert oppunder bak hanskerommet. :-)

Denne modulen styrer flere ting i bilen, det kan hende den må kodes hvis  den må byttes. Det er mange brukte å få tak i.

Skrevet

Er litt annet også ja, Som bla Lyktespylerne, alarm som går av av seg selv, forrige eier nevnte også sentrallåsen.

Får grave litt bak hanskerommet da. takk :)

Skrevet (endret)
3 timer siden, Brekke skrev:

Er litt annet også ja, Som bla Lyktespylerne, alarm som går av av seg selv, forrige eier nevnte også sentrallåsen.

Får grave litt bak hanskerommet da. takk :)

Denne modulen styrer jo alt du nevnte der. ;-) Kole fra batteriet når du gjør jobben.

Endret av MrBrum

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...