Larswilliam Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 (endret) Har vært ut med dysene ifbm bytting av deler til registeret. Bilen starter ikke nå, og jeg mistenker det er luft i systemet. En av di blanke slangene som går fra filter til pumpe ser jeg tydlig at det er luftbobler i, disse holder seg der uansett hvor mye jeg filer. har prøv å la bilen stå med kun tenning på ei god stund flere ganger. finnes det noen annen metode å lufte? det er rett under kvart tank med diesel på bilen. holder dette? Endret Mai 19, 2016 av Larswilliam
Otis Skrevet Februar 27, 2016 Skrevet Februar 27, 2016 I følge manualen så er det bare å la tenningen stå på i ca 1 min så er systemet luftet. Så skal den starte. Du er sikker på at du ikke har glemt noe? En kontakt eller noe?
Larswilliam Skrevet Februar 28, 2016 Forfatter Skrevet Februar 28, 2016 ganske sikker. er bare ledning til innsug, den på dysa og lmm som ble koblet fra. har vært av med kamdrev og drev til veiv og diesel pumpe. alt ble gjort "etter boka" med avlåsing av dieselpumpe, veiv og kammer. motor går rundt uten ulyder, men er ikke tegn til at den skal fyre. kan jeg sjekke om dysene får diesel på noen måte?
Otis Skrevet Februar 28, 2016 Skrevet Februar 28, 2016 Du kan skru ut en dyse og putte den i en flaske og se om du spruter.
Larswilliam Skrevet Mars 30, 2016 Forfatter Skrevet Mars 30, 2016 Bumper denne. Har justert timing på dieselpumpe med spesialverktøy nå. Er ikke antydning til at motor starter. Kan dyser ha tatt kvelden? Ble brukt bra makt for å få dem ut. Får diesel fram til dysene. Skal teste forslaget ditt, Otis. Kan jeg sjekke returen dysene på denne motoren for å sjekke indre lekkasje?
Otis Skrevet Mars 31, 2016 Skrevet Mars 31, 2016 Indre lekkasje er visstnok ikke ett så stort problem på 136hk da den ikke har rail. TRF antok dog at at man kunne gjøre dette, mener jeg han skrev i ett innlegg en gang. Dog så er jo hoved diesel pumpen meget godt kjent for å lage trøbbel. Har du foretatt diagnose?
Larswilliam Skrevet April 4, 2016 Forfatter Skrevet April 4, 2016 Har tatt diagnose, kun en feilkode på en glødeplugg som er knekt. bilen starter på startgass, og det kommer diesel fram til dyser. er jo igrunn bare dysene det kan være noe med?
Otis Skrevet April 4, 2016 Skrevet April 4, 2016 Synes du ikke det er meget rart med 4 ødelagte dyser på en gang? Det gjør ihvertfall jeg.
Larswilliam Skrevet April 4, 2016 Forfatter Skrevet April 4, 2016 akkurat det jeg og stusser på. skal vel også få feilkode om dyse med sensor går? har lufta flere ganger, og fila leeeenge. har fylt etter med 20l diesel, var lite på tanken til å begynne med.
Otis Skrevet April 4, 2016 Skrevet April 4, 2016 Motor starter med defekt referanse dyse. Har du sjekket sikringer? Har du mulighet for diagnose?
Daniel80 Skrevet April 6, 2016 Skrevet April 6, 2016 Hvilke deler er byttet i registeret da? Den står ikke bare en tann eller 3 skjevt på registertimingen da?
Larswilliam Skrevet April 9, 2016 Forfatter Skrevet April 9, 2016 Kile på veiv som er byttet. Er frihjul på kammer og pumpe. Motor "starter" på startgass, så det er tydelig at den ikke får nok diesel. Jeg hører at det surkler fra pumpa i tanken, kan det vær for lite diesel i tanken? Som fører til for lite trykk slik at dyser ikke åpner seg? det er kvart tank på bilen. Jeg ser fortsatt luftbobler i slangene som går fra dieselfilter til høyttrykkspumpe, fortsett å lufte?
2000Touring Skrevet April 10, 2016 Skrevet April 10, 2016 Du sier du får diesel fram til dysene, men er det nok? Kan det være at pumpa i tanken ikke er helt på stell?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå