Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har vært ut med dysene ifbm bytting av deler til registeret.

Bilen starter ikke nå, og jeg mistenker det er luft i systemet. En av di blanke slangene som går fra filter til pumpe ser jeg tydlig at det er luftbobler i,

disse holder seg der uansett hvor mye jeg filer. har prøv å la bilen stå med kun tenning på ei god stund flere ganger. finnes det noen annen metode å lufte?

det er rett under kvart tank med diesel på bilen. holder dette?

 

Endret av Larswilliam
Skrevet

I følge manualen så er det bare å la tenningen stå på i ca 1 min så er systemet luftet. Så skal den starte.

Du er sikker på at du ikke har glemt noe? En kontakt eller noe?

Skrevet

ganske sikker. er bare ledning til innsug, den på dysa og lmm som ble koblet fra. har vært av med kamdrev og drev til veiv og diesel pumpe.

alt ble gjort "etter boka" med avlåsing av dieselpumpe, veiv og kammer.

motor går rundt uten ulyder, men er ikke tegn til at den skal fyre. kan jeg sjekke om dysene får diesel på noen måte?

  • 1 month later...
Skrevet

Bumper denne. Har justert timing på dieselpumpe med spesialverktøy nå. Er ikke antydning til at motor starter. Kan dyser ha tatt kvelden? Ble brukt bra makt for å få dem ut. Får diesel fram til dysene. 

 

Skal teste forslaget ditt, Otis. Kan jeg sjekke returen dysene på denne motoren for å sjekke indre lekkasje?

Skrevet

Indre lekkasje er visstnok ikke ett så stort problem på 136hk da den ikke har rail. TRF antok dog at at man kunne gjøre dette, mener jeg han skrev i ett innlegg en gang.

Dog så er jo hoved diesel pumpen meget godt kjent for å lage trøbbel. Har du foretatt diagnose?

Skrevet

Har tatt diagnose, kun en feilkode på en glødeplugg som er knekt. bilen starter på startgass, og det kommer diesel fram til dyser. er jo igrunn bare dysene det kan være noe med?

Skrevet

Synes du ikke det er meget rart med 4 ødelagte dyser på en gang? Det gjør ihvertfall jeg.

Skrevet

akkurat det jeg og stusser på. skal vel også få feilkode om dyse med sensor går? har lufta flere ganger, og fila leeeenge.

har fylt etter med 20l diesel, var lite på tanken til å begynne med.

Skrevet

Motor starter med defekt referanse dyse.

Har du sjekket sikringer? Har du mulighet for diagnose? 

Skrevet

Hvilke deler er byttet i registeret da? Den står ikke bare en tann eller 3 skjevt på registertimingen da? 
 

Skrevet

Kile på veiv som er byttet. Er frihjul på kammer og pumpe. Motor "starter" på startgass, så det er tydelig at den ikke får nok diesel. Jeg hører at det surkler fra pumpa i tanken, kan det vær for lite diesel i tanken? Som fører til for lite trykk slik at dyser ikke åpner seg? det er kvart tank på bilen. Jeg ser fortsatt luftbobler i slangene som går fra dieselfilter til høyttrykkspumpe, fortsett å lufte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...