Bmwray Skrevet Februar 29, 2016 Skrevet Februar 29, 2016 (endret) Hei. Hørte knirking bak på E39en for et par år siden, fikk tips om og sprøyte olje inn i kanten på gummien med en tynn nål og lyden ble borte. Når jeg skulle legge om dekkene ga jeg den litt mere olje bare sånn at den ikke skulle være tørr og knirke. Plutselig i dag så krasler det bak i dumper å ujevnheter. Går ut i fra at det må være denne knirkeforingen som har ryki. Hadde samme knirk på høyre side før jeg smurte dem så skal få byttet på begge sider samtidig når den skal på verkstedet. Spørsmålet er om det er forsvarlig for trafikksikkerheten å kjøre bilen ca 20-30 mil til før det byttes? Det knirker ikke men lager sånn krasle lyder akkurat som om fjøren var knekt eller noe når man kjører over fartsdumper. Hvis dekket kjennes tight ut når jeg jekker den opp i morgen, kan jeg bruke den da? Hva hvis det kjennes slarkete ut? Kan dekket plutselig løsne og knele opp i bakskjermen? Takker for svar Endret Februar 29, 2016 av Bmwray
Otis Skrevet Februar 29, 2016 Skrevet Februar 29, 2016 Det er nok rimelig greit å kjøre med. Du får evt bare lytte til hva den sier, men på generell basis er jo landevei kjøring mye bedre enn bykjøring pga bedre vei og mindre slag / hull.
Bmwray Skrevet Mars 2, 2016 Forfatter Skrevet Mars 2, 2016 Takk for tilbakemelding. Fikk jekket opp og kjent på dekket og det sitter fint. Så at fjæren var knekt nest nederste runde for 2 gang på kort tid. Laget en post om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå