Ludvigsen95 Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 Hei prøver og få godkjent S38B36 i en e30 323, har fått svar tilbake med at det er 10nm for mye og de vil ikke godkjenne på grunn av at de ikke mener karoseriet tåler dette. Er det noen som kan ha tips til hvordan jeg kan få dette til uten og dra til tyskland med en koffert full av penger?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
so3nd Skrevet Mars 16, 2016 Share Skrevet Mars 16, 2016 Du kan kansje ta bilen/motoren i benk og dokumentere hvor mye effekt det egentlig er i akkuratt din motor, møster vell litt nm i løpet av åra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludvigsen95 Skrevet Mars 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2016 Har prøvd meg på den. De kan kun bruke det motoren er opplyst til å ha av effekt, hva den faktisk yter bryr de seg ikke om.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mars 16, 2016 Share Skrevet Mars 16, 2016 om di syter over 10nm kan du jo si att den har 25hk mindre enn det grensa er... kanskje di er litt ålreite.. 10nm er jo latterlig å kverulere om... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludvigsen95 Skrevet Mars 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2016 SFOOR er nazi på nm... De vil ikke godkjenne det siden de ikke mener karoseriet vil holde da... Men skal prøve å få tak i noen i BMW Norge å høre om de kan hjelpe Noen som vet om noen som har denne motoren godkjent i E30???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludvigsen95 Skrevet Mars 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2016 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 (endret) Lå ute en 320 eller 325 som var godkjent ombygd til M3 og s38b36 forrige høst, kan søke litt rundt og se om du finner skiltnummeret. Var nok ikke noen andre papirer enn det vi har i dag involvert derimot, var vell bare god gammeldags fornuft når den ble godkjent... ellers er nok ikke bmw norge noe hjelp i, dem har nok ikke noen papirer med mere nm enn h35. Prøv å klag på vedtaket, og skriv ett seriøst vedlegg. Dra inn momenter som dette med at det er en gammel motor, at hartge papirene ikke er akkurat er max grensa for e30 karroseriet, det er jo kun det at det ikke har blitt levert noen større motor etc. Endret Mars 19, 2016 av hsd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludvigsen95 Skrevet Mars 23, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2016 Skal prøve å klage, får se hva de sier til det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 23, 2016 Share Skrevet Mars 23, 2016 Etter hva jeg har hørt ifra folk som har prøvd å godkjenne S38 i E30 så går det ikke pga akselvekt blir for høy. Så er vist ikke mulig å godkjenne i Norge, men det er tydligvis ikke detsom er problemet hos deg.. Ellers har de vel satt grensen på 330hk/350Nm på E30. Regel er en regel så tviler på at det nytter å klage.. Det nytter heller ikke å finne gamle biler å si at de er jo blitt godkjente for de ble godkjente da det var andre regler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludvigsen95 Skrevet Mars 23, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2016 Aksel vekter sier de at skal gå, men med liten margin. Er kun de 10nm det står om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebb9 Skrevet Mars 23, 2016 Share Skrevet Mars 23, 2016 Siden motoren og girkassa er skrud sammen, er det momentet ut fra girkassa som betyr noe, hvis du bruker Getrag 280 med 3.53:1 på førstegiret, vil S38B36 med 360nm gi 1270nm til bakakselen, i en Alpina B6 med Getrag 260 og 3.83:1 på førstegiret vil 346nm i motoren gi 1325nm til bakakselen. SFOOR godtok hvertfall det argumentet med Volvoen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludvigsen95 Skrevet Mars 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2016 15 timer siden, Sebb9 skrev: Siden motoren og girkassa er skrud sammen, er det momentet ut fra girkassa som betyr noe, hvis du bruker Getrag 280 med 3.53:1 på førstegiret, vil S38B36 med 360nm gi 1270nm til bakakselen, i en Alpina B6 med Getrag 260 og 3.83:1 på førstegiret vil 346nm i motoren gi 1325nm til bakakselen. SFOOR godtok hvertfall det argumentet med Volvoen min Ja har sendt klagen nå så får se hva de sier. Men hva mener du egentlig? Momentet blir jo uansett for stort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 24, 2016 Share Skrevet Mars 24, 2016 poenget er at det effektive momentet bakover, er høyere på alpinaen selv om selve motoren der har 16 newtonmeter mindre i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebb9 Skrevet Mars 24, 2016 Share Skrevet Mars 24, 2016 2 minutter siden, hsd skrev: poenget er at det effektive momentet bakover, er høyere på alpinaen selv om selve motoren der har 16 newtonmeter mindre i utgangspunktet. Riktig, men dette gjelder kun hvis du bruker getrag 280, M5 etter 94 kom med en annen girkasse med høyere utveksling. Mulig SFOOR vil ha en bekreftelse på utvekslingen, jeg ville hørt med BMW eller Getrag om de kan skaffe det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludvigsen95 Skrevet Mars 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2016 42 minutter siden, hsd skrev: poenget er at det effektive momentet bakover, er høyere på alpinaen selv om selve motoren der har 16 newtonmeter mindre i utgangspunktet. Ahhh sånn ja, ja jeg skjønner. Det er jo da en mulighet! Takk, skal nevne det når jeg hører fra dem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå