Venom699 Skrevet Mars 17, 2016 Share Skrevet Mars 17, 2016 Hei. Kjøpte en 06 mod BMW E61 525dat i fjor sommer. Bilen har fungert feilfritt helt til i vinter, da den begynte å åpne glassluka bak av seg selv. Dette var da et problem jeg kunne leve med inntil jeg kunne få ordnet det, så stresset ikke noe særlig med det. Men etterhvert så begynte bilen å bli tom for strøm om morgenen, uten noe forvarsel. Dette har hendt tre ganger nå, nå sist så skjedde det morgenen etter jeg hadde tatt en lang tur med den, så batteriet skulle ha vært godt oppladet. Batteriet i seg selv ble byttet i fjor sommer av forrige eier som sier at det ble gjort på bmw verksted og at det ble kodet og alt det der. Bilen står nå på lading, men jeg sitter å klør meg i huet over hva som kan være galt, så lurer på om noen her inne med litt mer peiling eller erfaring enn meg har noen tips til hva jeg bør begynne å se på? Har forresten ikke panorama tak og det er tørt og fint i bagasjerom. Vet ikke om det har noe å si, men bilen sto ikke i garasjen hver gang det har skjedd, men den sto ute i regnet. Målte også ladingen mens bilen sto på tomgang og den ladet rundt 14,9V (litt høyt etter min erfaring, vet ikke hvordan det skal være på disse bilene), men spenningen var ikke veldig stabil, hoppet litt mellom 14,5V - 14,9V. Kjørte diagnose for et par uker siden, kom opp noen feilkoder, men har ikke tatt ny diagnose siden, så vet ikke om de lå inne pga at den har vært tappet for strøm. Om dere trenger noe mer info så skal jeg prøve å svare så godt som mulig. Takk på forhånd for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 17, 2016 Share Skrevet Mars 17, 2016 Enten er det microbryter til glassluken eller ledningsbrudd til bakluke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Venom699 Skrevet Mars 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2016 (endret) Det glemte jeg å skrive, men ledningsnett i bakluken er byttet på begge sider av forrige eier. Men kan microbryteren trekke strøm selv om bilen er låst? Endret Mars 17, 2016 av Venom699 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Venom699 Skrevet Mars 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2016 Er det noen som vet hvor jeg kan bestille den microbryteren? Fant den ikke på GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 18, 2016 Share Skrevet Mars 18, 2016 Del nr 10http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-e61n-touring-525d/etk_delekatalog-elektrisk-61_1821 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Venom699 Skrevet Mars 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2016 Takk👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Venom699 Skrevet Mars 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2016 Prøvde å sette på laderen i dag, da bilen var helt tappet, var ikke livstegn i det hele tatt, men bilen vil ikke ta imot lading. Bruker en ctek lader, når jeg skrur den på så blinker lysene i laderen, og jeg hører diverse "klikke lyder" og "during" i fra bilen. Høres ut som den bruker mer strøm enn den får.. Noen som vet hva dette vil bety? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 18, 2016 Share Skrevet Mars 18, 2016 Mulig du må koble av - polen for å få ladet. Om batteri er for tappet så ser jeg for meg at lader sliter med å lade. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Venom699 Skrevet Mars 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2016 Ok, kanskje jeg bare kjører på med startkabler, og når jeg får start så blir det strake vegen til GS og kjøpe ny bryter til bakluka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Venom699 Skrevet Mars 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2016 Har nå kjøpt ny bryter til glassluka. Men med min flaks så er dette den eneste gangen luka ikke popper opp av seg selv, men istedet har bryteren bestemt seg for å ikke fungere i det hele tatt. Er det noen som har noen måter å få åpnet luka manuelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Venom699 Skrevet April 3, 2016 Forfatter Share Skrevet April 3, 2016 Fikk byttet bryter og denne fungerer nå helt fint. Har heller ikke vært tom for strøm siden den ble byttet. Men nå lider den av et annet problem som kom for et par dager siden, det er at jeg må så nærme bilen for å få åpna bilen med fjernstyrt sentrallås. Jeg må helt oppi bakruta for å åpne. Hva tror folket, antenneforsterker eller kabelbrudd? Er bare dette som er symptom nå, alt annet fungerer som det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå