Gå til innhold

Bilstereo spm E60

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 2008 525DA lci utg. Vurderer å få litt bedre lyd i bilen med litt mer bass, forhåpentlig uten å stjele bagasjerommet.

Kan men kjøpe en hvilken som helst femkanals amp og koble opp mot kabler i bagasjerommet? 

Jeg har sikkert de minste bassene under setet fremme. Kan man oppgradere disse til den største dimensjonen (8"?). Krever dette basser som ikke er dype eller kan man i praksis montere no gromt under setet?

Vurderer å kjøpe en Audison amp LRx5 eller no sånn. Bytte ut høytalere i dører, sub og amp... Har lyst å oppgradere til CIC men den diskusjonen tas i andre fora :-). 

Takker for alle svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt kurant å koble ny forsterker i bagasjerommet på venstre side. 

Bare å koble rett over på ny forsterker. Strekke nye kabler er relativt kurant. 

Sub er vel bare 8" uansett? Det begrenset med plass alle veier, men endel nedover mener jeg var greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kan man bruke høytalerkabler som ligger orginalt i bilen... Gjør jobben mye mer kurant.. Kun strøm og tenning event som trengs...? 

Tror ikke min har 8" sub under setene? Ser mindre ut synes jeg. Må kansje sette inn lavtbyggende elementer.. Blir neppe den dype bassen men en snerten midbass? Noen som har oppgradert dette?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke noe mer kabler i det hele tatt, alt er jo på den forsterker som allerede ligger der. Den får jo også signal fra hovedenheten.

Jeg skal ikke banne på størrelsen på sub under setet. Ser dog at det er forskjellige delenummer på alle stereoanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun det minste anlegget ble levert med 6.5" under setene. HiFi, HiFi Pro/HK og Individual Audio har 8".
Minste anlegget har ikke forsterker i bagasjen (HU driver aller høyttalere). Men antar du har sjekket at du har forsterker baki på venstre side.
Det er kun elementer som er spesial-laget for formålet som passer inn i kassene under setene, med mindre du vil gjøre store modifiseringer. Elementene må bygge svært lite i høyden for å få plass. Så blir igrunn bare en mid-bass.
Bl.a. Jehnert, Gladen, SWS og Focal har 8" som er laget for å passe inn i disse BMW'ene.

Endret av OveN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...