Gå til innhold

M5 E34 3,6 Problem med motor, trenger råd

Kastnes
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Bil: BMW M5 E34 3.6 liter orginal med ac schnitzer silhouette styling.

Tenkte jeg skulle høre her inne på forumet om det er noen som kan hjelpe meg med motorproblem jeg har på en M5 E34 3,6 liter ? Har hatt denne bilen en del år og den har ikke vært brukt de 2 siste årene. Pga lite tid har jeg ikke fått kommet i gang skikkelig med å reparere den, men nå har jeg bestemt meg for å gjøre det.

Problemet oppsto da jeg skulle starte den på våren etter at den hadde stått parkert inne hele vinteren.

Bilen startet normalt og gikk fint, men da den kommer til normal temp på kjølevæsken begynte den å fjuske, reagerte ikke riktig på gassen og til slutt stopper den. Jeg snakket med noen verksteder og de mente de kanskje det kunne være en elektrisk feil.

Jeg fikk ikke tid til noe mer den sommeren, så bilen ble parkert i en kald garasje igjen helt til nå.

Noe av det jeg kan nevne er at sommeren før dette skjedde fjernet jeg en reim som jeg mener å huske går på AC kompressor og en luft pumpe, har ikke noe særlig erfaring med denne motoren så om det er noen som kan forklare meg hvilken funksjon denne pumpen har så hadde det vært fint. Og har dette noe med problemet med motoren å gjøre ?

Jeg kan komme med flere bilder under veis når jeg holder på med bilen.

Bilen kommer forresten mest sannsynlig vis for salg når den er reparert og EU godkjent, dette pga andre prioriteringer, familie.

Er en helt spesiell følelse å kjøre denne bilen, en fantastisk bil som nå skal få en service den fortjener.

DSC00669.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott bil.   gikk en helt lik her i kristiansund for noen år siden, muligens det er den?    send meg gjerne en pm når du vurderer og selge den.

vet dessverre ikke så mye om problemene dine.  slike feil kan være så mangt..    hadde noe lignende på min e34. og da var det først en coil som brant opp og så hjernen til motororen.  ble mye banning og prøving før jeg fant ut av alt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.3.2016 at 17.04, space-ace skrev:

flott bil.   gikk en helt lik her i kristiansund for noen år siden, muligens det er den?    send meg gjerne en pm når du vurderer og selge den.

vet dessverre ikke så mye om problemene dine.  slike feil kan være så mangt..    hadde noe lignende på min e34. og da var det først en coil som brant opp og så hjernen til motororen.  ble mye banning og prøving før jeg fant ut av alt 

Ja riktig det er samme bilen, det kan jeg gjøre.

Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...