JoakimC Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 Byttet til sommerdekk i går 18*8,5 foran og 18*9,5 bak. Bilen er en e46 Touring og vet at 9,5 bak ikke er anbefalt men de gikk rett på og går ikke i i noen steder verken dekk eller felg i bilen. Men når jeg skulle ut å teste kom det plutselig en klukke/tikke lyd fra begge bakhjulene, veldig irriterende! Lyden er der konstant, hadde en mistanke om at det kunne være bremseskjoldet som går i skiva men har ikke peil egentlig... Noen som kan hjelpe? Eller noen som har vært borti lignende? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 Hjula kan gå på uten problem, men balanselodd kan subbe i noe ved rotasjon. Hvis du tar av hjula ser du kanskje skrapemerker på lodda på innsida av felgen. Går sikkert an å file av litt, hvis det er grunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimC Skrevet Mars 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2016 Ja, nei altså kan ikke se noen merker på felgene whatsoever? Har jo så skammelig lite kunnskap på akkurat dette spesifikke området dessverre, så ender vel med at jeg tar turen opp til mekonomen og hører hva de har å si, høres ut som lyden kommer fra skiva eller rundt der et sted altså... Løftet den opp og spant på hjulet og lyden var der fremdeles så belastning var ingen faktor her... Men takk for svaret! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 man får neppe skrapelyd på lodd med 18" felger.. da har man abnormalt store bremser har du prøvd å ta av hjulene igjen å spinne på bremseskiven. kanskje lettere å plassere lyden da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 Kan jo være at alt til håndbrekket er ødelagt. Så det ligger løst der og skrangler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimC Skrevet Mars 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2016 Ja har prøvd å ta av hjulet å spinne på skiven men får dessverre ikke spunnet stort på det, ikke nok til å få frem lyden i hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimC Skrevet Mars 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2016 9 minutter siden, Otis skrev: Kan jo være at alt til håndbrekket er ødelagt. Så det ligger løst der og skrangler. Ja har hatt noen problemer med håndbrekket og ja det er generelt dårlig for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 (endret) Jeg fikk det problemet med for lange hjulbolter. Hjulboltene subbet borti innmaten i skiven bak. Delene til håndbremsen altså. Om du har brukt de samme boltene på forrige felgene dine, mens de nye felgene kanskje skulle hatt kortere bolter så kan vel det skje. Ble ingen skade på innmaten hos meg da. Byttet bare bolter, så var alt iorden. Endret Mars 20, 2016 av Daniel80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimC Skrevet Mars 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2016 15 minutter siden, Daniel80 skrev: Jeg fikk det problemet med for lange hjulbolter. Hjulboltene subbet borti innmaten i skiven bak. Delene til håndbremsen altså. Om du har brukt de samme boltene på forrige felgene dine, mens de nye felgene kanskje skulle hatt kortere bolter så kan vel det skje. Ble ingen skade på innmaten hos meg da. Byttet bare bolter, så var alt iorden. Skal nok prøve å gjøre det samme her altså... Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimC Skrevet Mars 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2016 Hva slags bolter har du i tilfelle på nå? Eller hvilken dimensjon skal funke på disse felgene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå