sogunder@online.no Skrevet Mars 25, 2016 Share Skrevet Mars 25, 2016 Hei Jeg skal fjerne egr ventil på en 120d 05mod og erstattes med kit fra ebay. Får jeg feilmelding viss jeg fjerner ventilen ? (bilen har ikke partikkelfilter) Har noen peiling ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 25, 2016 Share Skrevet Mars 25, 2016 Det er bare å prøve, men siden du ikke har dpf så tror jeg du bare får en lampe som lyser og ellers ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sogunder@online.no Skrevet Mars 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2016 ok Takk evt det lyset som kommer, må en ha avansert utstyr for å få det fjernet ? jeg har kjøpt via ebay diagnose INPA og resten av dei programmene......men er ikke stødig i dette selv ennå, har og diagnose verktøyet Autel MOT PRO. Har du noen tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 26, 2016 Share Skrevet Mars 26, 2016 Om du fjerner egr uten å ta bort egr fra DDE så vil du aldri få lampen. Den vil være der med en gang DDE skjønner at det er noe rart. Det betyr ingenting sålenge man ikke har dpf, såvidt jeg vet. Programvare og kabel ser du i min signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Mars 28, 2016 Share Skrevet Mars 28, 2016 On 24.3.2016 at 15.09, sogunder@online.no skrev: Hei Jeg skal fjerne egr ventil på en 120d 05mod og erstattes med kit fra ebay. Får jeg feilmelding viss jeg fjerner ventilen ? (bilen har ikke partikkelfilter) Har noen peiling ? Motorstyring (ECU) vil registrere at egr ventilen ikke virker/åpner om du bare blokkerer den, den gjør dette ved hjelp av luftmassemåleren. DPF eller ei, spiller ingen rolle. Du får da motorlampe som lyser. For skikkelig fjerning av egr så må motorsoftware endres på, dette er ikke noe som kan gjøres ved hjelp av coding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 28, 2016 Share Skrevet Mars 28, 2016 Det jeg mente var at lampen lyser, men ingenting annet skjer. Den går ikke i nødmodus. Hadde TS hatt DPF så ville regenerering av DPF ikke blitt startet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå