eehgil Skrevet Mars 25, 2016 Share Skrevet Mars 25, 2016 (endret) Har en 2011 316d E91 m-sport som jeg synes er veldig lav bak i forhold til foran. Bilen er gått ca 75000km og jeg er 95% sikker på at den har originale fjører og dempere. Når jeg måler senter nav til hjulbue er den mellom 2 og 3 cm lavere bak enn foran. Bak flukter toppen av dekket med hjulbuen, mens foran er det flere cm klaring, dette ser litt dumt ut. Er dette normalt eller kan det være noe feil på bilen min? Evnt at det er gjort noen rare modifikasjoner som forårsaker dette? Vurderer senkesett for å få den lavere foran, men vil absolutt ikke ha den lavere bak. Vi har også en 2007 318d E91, den er ikke m-sport, men den har utstyrskode 704 (m-sport suspension). Den er bare såvidt lavere bak en foran (0-0,5cm). Den ser mer normal ut. Legger ved en drøss bilder som viser begge bilene. Bildene er tatt når bilene er parkert på samme plass og understell står uten "spenn" (ikke parkeringsbrems og klutsjet etter parkering), begge bilene er tomme for bagasje. Endret Mars 25, 2016 av eehgil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 25, 2016 Share Skrevet Mars 25, 2016 Har du sjekket at ikke fjæra er knekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eehgil Skrevet Mars 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2016 7 minutter siden, Otis skrev: Har du sjekket at ikke fjæra er knekt? For å være ærlig - nei. Er det sannsynlig? Trodde kanskje den hadde vært enda lavere på ene siden da, men krengestaget holder vel kanskje igjen. Du tror altså ikke at den skal være så lav bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 25, 2016 Share Skrevet Mars 25, 2016 Om begge fjær er knekt på samme plass blir det jo lik høyde. Det knekkes endel fjær på e9x vet jeg. Om det ikke er knekt må det være feil fjær, altså feil delenummer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eehgil Skrevet Mars 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2016 Gikk litt grundigere til verks idag. Jekket opp bilen bak - klarte ikke å se at noen av fjærene var knekt. Tok så ut den ene fjæren for å se om jeg kunne finne noe merking. Bilen er nylig mercasolbehandlet så måtte en del vasking til først. Den eneste merkingen jeg kunne finne var et merke det sto "K2" på (muligens K3 - jeg presterte å vaske det vekk..). Ellers kan jeg ikke finne noe. Trodde det sto trykket inn delenummer på ene enden på originale fjærer? Når jeg måler fjæren i utfjæret tilstand er den ca 31cm. Kanskje det er noen som har byttet til senkesett som har originalfjærer liggende som kan sjekke mål og merking? Så vidt jeg kan se er det originale delenummer på gummiene over og under fjæren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå