kevin1982 Skrevet Mars 27, 2016 Share Skrevet Mars 27, 2016 Hallo. Jeg byttet bremseklosser på bilen våres i dag. Jeg bruker ett presseverktøy som jeg presser stemplet på bremsecaliper inn, så det blir plass til nye klosser. når jeg var ferdig. pumpet jeg bremsepedalen hard. og fikk opp trykket igjen. og fikk hard trykk uten at pedalen forsvinner innover. Men når jeg starter bilen. og den står på tomgang. så har pedalen blitt så lett. og jeg får ikke pumpet så opp så hard trykk. den siger sakt inn til gulvet. den går helt ned. jeg har jo ikke rørt noe som skal si det skal komme luft i systemet. så syns dette er rart. noen som kan svare meg på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole M.Haraldstad Skrevet Mars 27, 2016 Share Skrevet Mars 27, 2016 Den virker normal under kjøring, ikke sant? Det er ikke unormalt at pedalen er slik, om jeg forstår deg riktig. Slik er det på flere merker. Det kan virke som om noe er galt om man står stille og holder lett til middels trykk på pedalen, og ser den siger innover. Jeg la først merke til det på e39. Og har lagt merke til det på MANGE andre biler i ettertid. Selv helt nye biler i salgshallen som jeg prøvde på. Punkt 2 som du må tenke på, er at når du ikke har skiftet skivene, så har klossen ikke fullt anlegg mot skiva før den er slitt av slitekantene. Da blir pedalen vesentlig mykere den første perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevin1982 Skrevet Mars 27, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2016 Bremsene var ikke sånn før jeg byttet klosser. Og pedalen går nesten i gulvet før det skjer noe under fart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 28, 2016 Share Skrevet Mars 28, 2016 Da er det lekkasje en plass. Har du sjekket bremsevæske beholder i motorrommet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Mars 28, 2016 Share Skrevet Mars 28, 2016 Når du presset stempelet inn presset du også bremsevesken tilbake i beholderen. Da kan det forekomme luftbobler i bremsevesken. Men du merker ikke dette før kraften fra bremsekraftforsterkeren virker på pedalen. Jeg ville sjekket nivået og utført lufting ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevin1982 Skrevet Mars 28, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2016 Bilen står på bukk og tørr betonggulv under. Når noen presser bremsepedalen så kan jeg ikke se noe fra noen av caliptrene som lekker. Bremsebeholder i motorrommet står på Max. Pedalen går bare i gulvet mens bilen står på tomgang. Stopper jeg bilen så får jeg opp trykke som vanlig og pedalen blir hard. Den har aldri vært så lett/svampete når bilen står på tomgang. Tenkte å bytte bremseveske og lufte den og se om det hjelper noe. Da jeg ikke har original bremseveske stående. Kun 1liter EBC bremseveske. For håpe det holder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå