Gå til innhold

Lakkskade på støtfangerhjørne lakkering?


Shonah
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg er ny her og og håper at jeg er i rett kattegori.
Kjøpte min første BMW her om dagen, en 316i. Jeg er kjempefornøyd med bilen, men den har en skjemmende skade i lakken på støfangerhjørnet foran. 
Lurer på om dere har erfaringer med lignende? Ca. pris på en evnt. reperasjon? Anbefaling av rimelig(e) verksted i Sandnes/Stavanger området?
 

12935384_482092385323623_1330497489_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok hellakkering til. Vil ikkje sei garantert pris (betalte 2k for min lakkering) men blir vel eit par lapper. 
Du kan spare litt cash ved å ringe rundt til dine lokale lakkverksted og forhøre deg. 

Er det ein E90 det er snakk om?
Kan spare litt ved å demontere den sjølv: https://www.youtube.com/watch?v=nNKWUwSnv0Y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på hvilken modell det er selv. fant ut at det må være en E90n. Vet ikke om det holder å si E90.
Helt fersk BMW eier som sakt. 

2k var jo ikke alt for gale. Da demonterte du den selv, eller? Takk for video btw. 
Skal ta en runde i morgen, får de om jeg skal våge meg på å demontere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok 2 000 er litt lite. Betalte 3250 inkludert moms for å spotlakkere en flekk på ca. 5x5 cm for en måned siden. Jeg brukte Hellestø Karosseri på Sola. Sjekket også pris hos Nevland bil, de skulle ha 7 500 pluss moms for samme jobben, så det kan være lurt å sjekke flere steder som Sammyen skriver :)

Endret av sandersander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uvesentlig å skriver noe priser på dette her. Det varierer så sinnsykt, noen betaler 3 lapper og går på en smell, mens andre får same tjenesten for 1500.- ..Du må rett og slett ringe rundt (om du ikke kjenner noen) og høre med lakkforhandlere. Blir så klart mye mye billigere m du leverer/henter fangeren løst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Det ser ut som de fleste vil gjøre dette for ca 2500,- + moms. Må nok litt sparkel til. Noen vil ha mer og begrunner det med at de er opptatt av at kunden skal være fornøyd. Greit nok. Venter på svar fra de to siste på listen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonterer du den, så kan du få ganske bra pris på Propaint på Hinna. 

Hvis du tar Sprayfiller på skaden, og så pusser/matter hele fangeren får du det enda billigere. 

Har bl.a. En frontfanger til lakkering der selv atm. Ca 2k ink mva betaler jeg for lakk på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke gale. Jeg hadde sett for meg at det ble mer. 

ErRihm  Takk for tips! Propaint var på listen, men jeg kom meg aldri så langt. Bor i Sandnes og valget falt på et verksted på Lura, gåavstand fra der jeg bor.
Jeg føler meg ikke helt komforttabel med å demontere bilen enda. Litt feig siden bilen ellers er mer eller mindre strøken. Spanderer de ekstra kronene denne gangen. Men en gang i løpet av året skal jeg bytte ut Radio Professional med ny head unit. Det blir spennende og mitt første inngrep i en bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...