Gå til innhold

Komfortable og støysvake dekk

Ronny M
 Share

Anbefalte innlegg

On 6.4.2016 at 10.16, Gabz skrev:

Vet ikke helt hvor stor forskjellen er, men jeg har Dunlop SP Sportmaxx GT (2010-modeller, men) og de var ikke mye å skryte av.. Mye veistøy og veldig mye sporing.

Da håper jeg at mine er bedre, dekkforhandleren mente disse var svært gode, selv om han ville jeg skulle ha Goodyear Eagle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5. april 2016 at 23.20, fupsaker skrev:

Hvilken dim? Jeg går fra 225/45-18 og 245/40-18 Goodyear piggfire, IceContact 2 til Dunlop SportMaxx RT 225/40-19 og 255/35-19. Jeg håper på det beste. :wink:

Jeg gikk fra 235/50-18 nokian til 255/40-19 dunlop.

Ikke det at dunlopene støyer noe mere enn andre sommerdekk i disse dimensjonene, men at de er oppgitt til mindre db enn pigfrie vinterdekk er tull.

Har bytta 5ern med x5. Bytta dær dunlop runflat med pirelli scorpion verde 275-45-20 helårsdekk på sommeren, som langt på vei har samme comfort og støynivå som piggfridekk.   I praksis, på norsk veistandard og i norske hastigheter, er inntrykket mitt at også grepet er like bra....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Masterchief skrev:

Jeg gikk fra 235/50-18 nokian til 255/40-19 dunlop.

Ikke det at dunlopene støyer noe mere enn andre sommerdekk i disse dimensjonene, men at de er oppgitt til mindre db enn pigfrie vinterdekk er tull.

Har bytta 5ern med x5. Bytta dær dunlop runflat med pirelli scorpion verde 275-45-20 helårsdekk på sommeren, som langt på vei har samme comfort og støynivå som piggfridekk.   I praksis, på norsk veistandard og i norske hastigheter, er inntrykket mitt at også grepet er like bra....  

Skjønner. Heldigvis har jeg ikke valgt runflat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
On 5. april 2016 at 14.23, Gorg skrev:

Kan si at F1 dekkene er svært støysvake, og veldig gode å kjøre på! De beste dekkene jeg har eid!

Jeg har kjørt 300 km på helt nye F1 Asymmetric 3 (235/45-17) nå, og må si meg enig med deg. De sporer så og si ingenting (og jeg har tidligere hatt dekk på E39en min som har sporet fælt), og er svært støysvake. Merket kun en marginal forskjell fra de piggfrie vinterhjulene (205/65-15) som jeg tok av. Hvordan de fungerer på bane eller hvordan holdbarheten er aner jeg naturlig nok ikke, men med tanke på sporing og støy er de ihvertfall veldig bra!

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...