Gå til innhold

Bruker dere jekk via hull i kanalen (E36, E38 o.l.) eller jekk/bukk under kanal?


Thundercoil
 Share

Bruker dere jekk via hull i kanalen (E36, E38 o.l.) eller jekk/bukk under kanal?  

10 stemmer

  1. 1. Bruker dere jekk via hull i kanalen (E36, E38 o.l.) eller jekk/bukk under kanal?

    • Ja, jeg jekker bilen opp etter jekkehullet i kanalen! (skriv helst hvorfor/hvorfor ikke)
      1
    • Nei, jeg setter en alminnelig jekk under kanalen eller annen måte! (skriv helst hvorfor/hvorfor ikke)
      9


Anbefalte innlegg

Setter pris på om dere skriver hvorfor eller hvorfor ikke dere bruker jekk i jekkhullene i kanalene, eller alminnelig jekk under kanal, eller jekker på en helt annen måte. 

NB! Innsamling av denne statistikken gjelder kun for BMW modeller med hull til original jekk, i kanalene. 

 

379976_x800.jpg

Endret av Thundercoil
La til bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekker stort sett på travers eller diff med største jekken jeg har. Dette gjør det enkelt å smette under to bukker om jeg skal skru, eller bytte dekk på begge sider samtidig uten og jekke opp/ned ved hvert hjul. 

Hvis jeg noen gang skal jekke på kanalen er det alminnelig jekk under kanalen med noe imellom for å unngå riper. Går for dette da det bare er mer lettvindt og kjappere enn å finne frem originaljekken som går i kanalen. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jekker stort sett etter kanalen med en alminnelig jekk!
har opplevd skrekken på e36 før når man bruker "orginalhullene", knaser det litt også kommer orginaljekken gjennom kanalen pga rust, dette er da mer eller mindre ett tegn på at kanalen er moden for utbytting da!
så har blitt mer eller mindre alminnelig jekk, også fordi det er enklere!

men må jeg bruke orginaljekken ute så gjør jeg det fortsatt ved pungtering f.eks

Endret av thomaleo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte kanalhullene på E36'en etter at jeg senket den. Hovedsakelig fordi bilen ble for lav for vanlig jekk. Men første gang jeg brukte dem så var det masse rust og dritt inni som jeg måtte ta ut, så ikke helt sikker på hvor friskt det metallet var. Men gikk nå bra, og var lettvindt og greit om man eventuelt måtte bytte langs veien. Men ikke så veldig stabilt. Var en gang jekken sklei litt og bilen gikk i bakken. Også skal det nå sies at jeg ikke var så veldig bekymret for den drittbilen heller :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle en skikkelig skrekkopplevelse jeg hadde for 2 år tilbake med min e36. 

Skulle legge om til sommerdekk, og satte jekken i kanalhullene på normal måte (gjort det tidligere på en e36 jeg hadde for en god del år tilbake, og da gikk det smertefritt).

Gikk fint å bytte de 3 første, men når jeg skulle bytte den siste siden, gikk alt til helvete. 

Startet med å sveive jekken på normal måte, og begynner å fjerne boltene, en etter en. Plutselig hører jeg en lyd som minte om kvister som knekker. Før jeg visste ordet av det ser jeg at det kommer støv under jekken. Bare et par sekunder senere faller hele bilen rett ned...!!!

Det kunne gått jævlig galt, men heldigvis hadde jeg ingen armer og bein under, og flaks for meg så hadde jeg fremdeles to bolter igjen som heldigvis klarte å holde hjulet på plass selv om bilen "falt" ned fra jekken

 

aldri igjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...