Gå til innhold

BMW 520i e39 autmat, sklir bakover i D

simene30
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har hørt at om man står i motbakke med bilen og man slipper bremsen så skal bilen klare og holde seg der om man har en god automatkasse. Men om den ikke klarer det begynner den og bli dårlig. Er dette fleip eller fakta? Opplevde i dag at 5-serien rullet bakover når jeg skulle kjøre opp en bakke og jeg skulle stoppe for og se om det var klart ut ett kryss. Dette var riktig nok en ganske bratt bakke. Men er dette et faresignal jeg burde gjøre noe med? Bytte olje, flushe eller noe i den duren? Eller er det helt normalt, er jo en tung bil :D

Takker for all hjelp, hilsen en bekymret BMW-eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske normalt det. Husker jeg måtte bruke begge føttene da jeg skulle snu i en trang og bratt bakke. Var ikke tale om at bilen holdt seg på plass uten bremsen. Mindre oppoverbakker er selvfølgelig en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så heldig at det er ein svak bakke mot krysset etter jobb så der er "bakkestart" like lett som å gå :P 
I størrebakker så "rygger" bilen i D ja.
Kan noken sei om dette skader kassen eller ikkje? Kom meg ikkje opp ein bratt bakke og måtte rygge ned igjen. Stresset som eg var sto den i D turen nedigjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...