Gå til innhold

BMW e36 318i motor problem

Olekdj
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 318i e36 som kokte over en gang når den sto på tomgang, og eg bytta radiator men nå ryker den hvit når den blir varm. den bruker ikke vann og eksosen lukter ikke og smaker ikke kjøleveske ? Kom testen var bra 3 var på 11 og en på 10,5. Har bytta vannpumpe uten hell kan det være top pakninga ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ikke bruker noe vann så kan det ikke være toppakning. Da hadde du merket at vannet forsvant.

Ikke unormalt at bmw ryker en del hvit når det er litt kaldere i lufta. Men ryker den hvit hele tiden?

Kan også bare være kondens ifra eksosen feks.

Du kan jo sjekke peilepinnen din og se åssen den ser ut, hvis den er grå istedenfor svart så kan jo det være et tegn på dårlig toppakning. Men som du selv sier så bruker den jo ikke vann så da er det vel utelukket.

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på akuratt det. Skal jeg si min mening så er jeg ikke noe glad i disse powerfilterene hehe.

Men kondens kan være nok til at bilen ikke har blitt brukt så mye den siste tiden eller blitt brukt til mye kort kjøring. Hvis dette er tilfelle så kan du jo prøve og ta deg en litt lengere kjøretur og dra ut girene litt (når motor har oppnådd sinn riktige temperatur så klart). Se om det vil hjelpe deg.

Bilen min ryker også en del når det er kaldere i lufta.

Hvordan er bilen din når det er varmere ute, Ryker den fortsatt like mye da også?

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.4.2016 at 22.40, vegard89 skrev:

Litt usikker på akuratt det. Skal jeg si min mening så er jeg ikke noe glad i disse powerfilterene hehe.

M

Enig. Jeg fjernet "power" filter på min og motoren gikk bedre. Disse filtrene hjelper kun på lyden hvis du ikke har turbo.

Greia er at disse filtrene trekker inn varm luft fra motorrommet. Mens originalboksen tar luft fra utsiden av bilen via rør og gir derfor kjøligere luft. Og kjøligere luft gjør at motoren går bedre. :wink:

Når det gjelder røyken, er den lys grå, eller helt hvit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11.4.2016 at 2.06, MrBrum skrev:

Enig. Jeg fjernet "power" filter på min og motoren gikk bedre. Disse filtrene hjelper kun på lyden hvis du ikke har turbo.

Greia er at disse filtrene trekker inn varm luft fra motorrommet. Mens originalboksen tar luft fra utsiden av bilen via rør og gir derfor kjøligere luft. Og kjøligere luft gjør at motoren går bedre. :wink:

Når det gjelder røyken, er den lys grå, eller helt hvit?

Pluss at disse åpne filterene har lett for og ta knekken på lmm før eller senere. Ja er kun lyd som hjelper men som du sier så demper det fort effekt pga den drar inn mye varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Olekdj skrev:

røyken er lysegrå

Da tror jeg ikke dette er noe å bekymre seg over. Helt normalt. Hvis du får hvit røyk pga toppakning havari, så er røyken så hvit at det ikke er tvil. :wink: Lys grå røyk er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, vegard89 skrev:

Pluss at disse åpne filterene har lett for og ta knekken på lmm før eller senere. Ja er kun lyd som hjelper men som du sier så demper det fort effekt pga den drar inn mye varme.

Ja, LMM ødelegges på sikt. Noe som egentlig ikke er noe problem på disse bilene, men blir det med sport inntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...