Gå til innhold

Kamakselsensor innsug E46 + et annet merkelig problem

henrikhoe
 Share

Anbefalte innlegg

Var det ikke en kar her for ikke så veldig lenge siden som slet med motorlampa som kom og gikk og at bilen dro dårlig. Han var innom BMW-verksted flere ganger og de bytta alt mellom himmel og jord: vanos, valvetronic, registerkjede med strammere til flere titalls tusen og det hjalp ikke. Viste seg å være en coil til slutt.

Basert på dette så blir jeg ikke overrasket over at verkstedet bare smører på med bullshit i blinde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja syntes og det var helt "random" å skifte toppakning

Motoren er n42. Og vet den er trøblete. Så er sånn 50/50 hva jeg skal gjøre nå. For se om bavaria verkstedet som skiftet gasspjeld viser goodwill. Bilen har aldri vært bra etter det. Men er 1 år siden det ble gjort og mange andre deler har blitt byttet siden da uten at det har hjulpet.  Så av natur er jeg jo blitt veldig pessimistisk. 

Forøvrig valvetronic er det utsatt under oppstart og evt fukt? Bilen har vært ok i dag. Stopper på butikken. Starter opp igjen etter å ha vært der i 10min og bilen rister og trykker jeg på gasspedalen rister bilen mer men turtallet øker ikke. Starter jeg den på ny. Er alt ok. Det vanlige er dog at det skjer mens jeg kjører og bilen mister mye effekt og går noen ganger i nødmodus. 

Bilen fungerte helt fint i vinter og i fjor vinter men om sommeren spesielt våren så sliter den. Hørtes sikkert rart ut. Men er 2 året på rad at bilen er helt fin halve tiden av året og et mareritt resten. 

Kanskje en tilfeldighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, E.C. skrev:

Var det ikke en kar her for ikke så veldig lenge siden som slet med motorlampa som kom og gikk og at bilen dro dårlig. Han var innom BMW-verksted flere ganger og de bytta alt mellom himmel og jord: vanos, valvetronic, registerkjede med strammere til flere titalls tusen og det hjalp ikke. Viste seg å være en coil til slutt.

Basert på dette så blir jeg ikke overrasket over at verkstedet bare smører på med bullshit i blinde.

Men kan en coil føre til at bilen nærmest stopper i fart. Og ja kjenner meg jo igjen. 

Har selv strammet registerkjede, kamakselsensor, gasspjeld og nå evt valvetronic. 

Skal sjekke det.  Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ut av det blå så ringte bavaria før helgen og sa de skulle fikse bilen uten kostnader. Det var nå veldig snilt syntes jeg. Blir det ny spillmotor og toppakning gratis. 

Eneste jeg gjorde i forrige uke var å sende en epost der jeg fortalte at jeg var litt lei av å bytte deler frem og tilbake uten at det ble bedre.

Er jo skeptisk til om det vikke bli bedre nå også. Men vi får se etter 24 mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...