Gå til innhold

Erfaring med RFT Michelin Primacy HP ZP?

rstand
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om å kjøpe originale hjul, 351M. Dekkene som sitter på er Michelin Primacy HP. Min frykt er at dette er Punkteringsfrie dekk (RFT). Regner med at disse satt på bilen da vedkommende kjøpte sin F11, så mitt spørsmål er om dette er RFT. 

Noen som kan mene noe om dette?

Endret av rstand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjennern skrev:

På Michelin sin sider står det ikke at disse er RFT. Det jeg kunne finne var Michelin Primacy HP ZP som er RFT.

Ok. Har bedt han om å sjekke nå. Har en dårlig følelse ettersom BMW pleier å levere biler med RFT. Har ikke erfaring med disse Michelin dekkene heller. Skulle jeg kjøpt nytt så ville jeg kjøpt Pilot Super Sport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, E.H.D skrev:

Dersom dette er dekkene som fulgte bilen da den var ny er de RFT. 

Er nettopp det jeg frykter. Men da bør det vel stå enten RFT eller ZP på de?! Noe som forteller at det er RFT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke prute på prisen? Og sette på nye dekk senere.. Tror ikke det er så lett å å tak i noen originale M351 uten RFT. Virker som de fleste som er til salgs er med original dekk på.

Har RFT på min og synes de faktisk er helt OK i 19"
Var mye dårligere komfort på RFTene som kom med 640i´n jeg hadde.
De som står på F11´n er ikke så ille faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Good Year RFT på 18" da jeg kjøpte bilen, og de var helt forferdelige. Mener du at det ikke er merkbar forskjell å kjøre på disse kontra f.eks Pilot Super sport eller andre gode dekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke så mye om det faktisk da jeg har liten erfaring med RFT. Men 6ern jeg hadde kom med RFT fra 2012 som jeg ikke likte noe spesielt (byttet til Continental Contact Sport 5P ganske raskt på den). Men tror det var Michelin på den fra fabrikk. På F11en jeg har nå som har dekk fra 2014 så er det ikke like ille å kjøre med.
Kan fort være at jeg faktisk ikke har RFT på sommerfelgene også. Rakk ikke bruke de så mye da jeg kjøpte bilen og leverte på dekk hotell, så får ikke sjekket heller før i morgen da jeg skal legge om, men kan sjekke ut merke og modell da. Eneste jeg husker er at det er M351 i 19" med 245 bredde på alle 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert om du kan gi meg en tilbakemelding i morgen. Kan være at jeg gir det en sjans hvis jeg blir overbevist :) Liker de 351M hjula. 

Andre med erfaring med disse RFT fra Michelin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...