Clevion Skrevet April 15, 2016 Skrevet April 15, 2016 (endret) Hei. Prøver på egen tråd da det var lite respons i E60 tråden. Igår fikk jeg en overraskelse når jeg kom på jobb for å parkere bilen, satte bilen i revers og en helvetes "borre" lyd kom, også når jeg kjørte framover. Den kommer kun når bilen står rolig i enten Drive eller Reverse. I både Nøytral og Park er lyden borte og alt høres fint ut. Første som slo meg er at nå går girkassa, men det er ikke noe problem med den, bilen trekker like bra som alltid, girer silkemykt og ingen bomgiring. Bilen har gått 159,000 km nå, er er hovedsaklig siste 80,000km kjørt landevei/langkjøring. Som på bildet jeg legger med, mente en kollega av meg at det kan være noe trøbbel der Nr 1 er avbildet, og Nr 2 er en sånn klemme som har løsna, vet ikke til hvilken slange. Kan også nevne at etter at jeg hadde lyktene mine ute sist, måned siden kanskje så datt det av et klips når jeg monterte lykt på førersiden, men som jeg aldri fant ut hvor kom fra, fordi begge lyktene hadde like mangle klips og det datt kun av på den ene siden. Legger også med YouTube link til der lyden kan høres når bilen står på tomgang også settes i gir. Endret April 18, 2016 av Clevion
Clevion Skrevet April 18, 2016 Forfatter Skrevet April 18, 2016 Ingen som kan ha noen formening og hva det kan være?
Clevion Skrevet Juni 3, 2016 Forfatter Skrevet Juni 3, 2016 Hvis noen skulle plutselig få en lignende lyd, så er det ivertfall torque converter som har gått føyken hos meg.
Clevion Skrevet Juni 3, 2016 Forfatter Skrevet Juni 3, 2016 Nei, først og fremst var det snakk om at Bilia ville bytte ut hele drivverket, da ny girkasse, aksel, converter +++, til den nette sum av 70 laken. Det endte med at jeg satt bilen hos RATS i Trøgstad, og regner med at jeg henter bilen til uka, kom plutselig noen uavklarheter i dag der jeg måtte dekke 50% av skaden igjennom forsikring fordi bilen har rulla over 150kkm, noe jeg ikke kunne skjønne fordi det stod det ikke noe om, men joda, det må jeg, så jeg sitter sjeleglad for at jeg ikke satt bilen hos Bilia og fikk alt nytt.
Otis Skrevet Juni 3, 2016 Skrevet Juni 3, 2016 Hmm. Hva kostet det hos rats da? Og de skifter bare converter?
Clevion Skrevet Juni 5, 2016 Forfatter Skrevet Juni 5, 2016 Det vet jeg ikke, selve arbeidet er utført, men jeg har ikke fått regning enda. Får den vel i morgen på mandag, men jeg håper det ikke blir så ille.
Otis Skrevet Juni 8, 2016 Skrevet Juni 8, 2016 Å hjelpe meg. Sjekket min regning for kasse skifte og gjennom spyling, det kom seg på 69919,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå