Gå til innhold

Hva betyr dette?


M.Lunde
 Share

Anbefalte innlegg

Var det jeg og hadde. Endra slik at den gikk til c/rheingold/ediabas/ecu osv men utgjorde ingen forskjell. For c/ediabas er hos meg mappa som fulgte med standard tools. Men som sagt, ingen forskjell. Skal prøve å knote litt mer, tok tid før jeg fikk til inpa også. Men har fått time hos bilia imorra tidlig så de finner sikkert ut av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det også, men ikke prøvd ut enda. Er borte ihelga så får verken feilsøkt bil eller programmene.

Ellers var den jo på diagnosetime idag. De fant egentlig ingenting. Feilsøkte ledningsnett og greier. Neste steg ville vært å forsøkt orignal lmm kontra den uoriginale jeg har, fordi man kunne ikke garantere at den var som det skal. Men siden det er samme feil og symptomer før og etter bytte, så regner jeg ikke med at det skal ha noe å si.

Har kjøpt meg en flaske tunap og fyllt på tom tank, og så en halv tank bensin - får se om dette hjelper. Neste steg blir feilsøking med ista. Ellers vil jeg nok kanskje prøve coiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler faktisk at den hakket bedre allerede med tunap'en. Ligger sikkert delvis i huet mitt men. 😂 Ikke kjørt mye, men tatt en del drag i 2500-3000 rpm området, og synes den lugger litt og litt mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare lmm (hfm) feil som er noe poeng i å fikse. Nå når du rheingold oppe å går, trykk på calculate test plan når du har lest ut feilkoder. Da kan du velge test av lmm og få rimelig detaljert info og feilsøking. Burde komme et fornuftig svar fra rheingold da, om hva som er feil. 

Til vinteren kan det være kjekt å ha fikset auxilliary pump, om du merker veksling mellom kald og varm luft fra klima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått feilsøkt mer enda dessverre. 

Men feilkoden på aux vannpumpe har mest med varme å gjøre? For nå blåser det ikke ordentlig kaldt i kupé. Litt men ikke ordentlig. Har jo vært over 20 grader ute nå. Husker at i høst så kunne den blåse veldig kaldt. Så da er det vel ac- gass? Kjølevifte til motor ser ikke ut til å fungere heller men blir ikke noe overoppheting eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aux pumpen er vannpumpen for klima anlegget, og når den er defekt vil det kanskje resultere i at du får kaldt og varmt ujevnt. Feks om du har stilt klima inn på 22 grader, og det er 0 grader ute, så vil vannet stå i ro i varmeapparatregister pga dårlig flow siden pumpen er defekt og dermed blir det kald luft fra klima. Men motoren har jo en egen pumpe, så det er mulig det blir varmt igjen plutselig.

Når vi snakker om 20 grader og sommer og det ikke blir kaldt, så er det som oftest lite gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halleluja! Lugge- symptomene er nå borte. Feilkoden(e) kommer irriterende nok opp etter sletting, men bilen er iallefall symptom-fri.

Byttet til en brukt massemåler, sprayet den med spesialrens. Hadde også kjørt opp en liten tank med bensin-tilsetning fra Alron slik at det ble ganske høykonsentrert rens.

Så enten så er det en av disse to som har gjort susen, eller så kan det være selve monteringen. Men merket ikke noe spesielt ved montering. Eneste jeg synes er rart er samme symptomer før og etter bytta av uoriginal. Sto samme delenummer på LMM også, men var så vidt en liten forskjell fysisk på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...