Gå til innhold

Nødmodus og feilkode ved automat kasse bytte fra hp19-hp18


 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat byttet ut ZE5-HP19 automatkassen på min e39touring m52tub20 2000mod da reverse røyk. Så jeg har satt i en automatkasse fra en 98mod sedane m52b25 ZE5-HP18 kasse som gjør at jeg nå har problemer. Den går i nødmodus på 4 gear, forskjellen ser jeg på di pinoutene på den ene kontakten til kassa. For den kassa jeg har montert mangler pin 15 som er normalt, men også pin 16 som står for oljetemp føler. Under diagnose så komme det opp at oljetemp er -25 grader. Alså logisk når den ikke har motstand. Når jeg måler den pin 16 så har den kontakt på lilla ledning til 3 av solenoidene. Som er Eds3,Eds4 og Eds1.Hvodan og hva kan jeg gjøre med dette uten om bytte kasse igjen? Flyttet også over conv som hørte til denne HP18 kassen.

Det blir et dunk hver gang jeg skal endre fra p-r-d.

 

Takker for hjelp :)

 

SAM_0242.JPGSAM_0209.JPGSAM_0210.JPGSAM_0206.JPGSAM_0250.JPG5hp.jpg

BMW_Automatic_ZF5HP19.pdf

Endret av kaitoreb@gmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du får ett dunk er fordi den går rett i 4de gir fra park.

demonter all elektronikk og følere fra gamle kassen og monter på den nye kassen, da samkjører kasse og bil.

nok olje på kassen?

kan hende du faktisk skulle benytet deg av den gamle converteren, da den nye er beregnet for kraftigere motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja etterfylte olje og ettersjekket 2 ganger så det skal være bra. Ja noe tyngre conv det merkes. Da skal jeg prøve på det med elektronikken først. Men skal jeg bytte konv så må jeg bytte inngående aksler og siden di ikke har lik diam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette her er ikke bare og flytte over :) Det smellene kommer av må være av at solenoidene ikke har samme data,for det smeller fra nøytral til reverse og.

Også er det ikke samme trigger løsning på ene hallgiveren, det blir også signal feil der.

Så enten på hjerne omprogrammerest, noe jeg ikke vet om går? Eller flytte over hjerne og koble om div signal. Enkleste løsning er vel og rive ut kassen igjen og skaffe en som er lik :) 

2016-05-08_04.35.38.jpg

Endret av bergsnevmotor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...