Gå til innhold

Fjerne midtre lyddemper for mer lyd?


visiks
 Share

Anbefalte innlegg

Hei dere, og gratulerer med dagen på forskudd :-)

Jeg har en BMW 116i 2006, som har en liten firesylindret motor. I dag høres den, naturligvis nok, veldig standard ut, og jeg har lenge ønsket å få litt grommere lyd. 

Med grommere lyd mener jeg ikke en "ricer" Honda som høres ut som en kantklipper, men jeg ønsker bare litt mer/grommere lyd når jeg gir på litt :) Er jo ikke akkurat en racer jeg har, så ville vært dumt om jeg hadde prøvd å få den til å høres der etter. 

Svendsen Eksos sa de kunne ordne det, og smelle på Magnaflow-stusser, for underkant av Kr 4000,-. Har hørt at Magnaflow kan skape "drone"-støy eller lignende? Og familiemedlemmer har dårlig erfaring med dem, så vegrer meg litt. Bilens Eksosanlegg i Vestby virket veldig gira på å pushe på en løsning som kostet rundt Kr 7000,-, og det blir for dyrt for meg. 

Har dere forslag til hvor man kan gå for å få dette gjort (få mer lyd, f.eks. ved å fjerne midtre lyddemper, samt nye stusser), til en ikke så ille pris? Oslo-området hadde vært supert :)

Hvis dere har erfaringer/tips med tanke på modifisering av eksosanlegget så gjerne del det :D do's and don'ts osv 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tok lenger tid enn beregnet, men nå er endringen utført, og dæven det høres bra ut! :D Til den som måtte lure hehe. Jeg synes ikke det ble en harry lyd som en kantklipper e.l., men heller en mer aggressiv lyd :) 

Hørte med Svendsen Eksos på Ensjø (hørte med de på Alna først, som nevnt i første innlegg), og de kunne utføre jobben for Kr 2500,- inklusiv blanke potter. Da fjernet de bakre lyddemper og sveiset på rør med doble blanke potter :) 

Endret av visiks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...