Gå til innhold

Coilovers e36 m3 vs non m3

Kegel
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor senkesetta er forskjellige på m3 vs non m3? Er ikke opphenget "likt" med tanke på innfestninger og utforming? Ser de er nokså like med tanke på maksvekt på akslingene. Lurer da jeg trenger et billig senkesett for å få bilen godkjent senka i vognkortet og kunne godt tenkt å brukt et som var til non m3 da de er noe billigere? Anyone?

Takker for eventuelle innspill 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de passer jo på, men da nav og bærearmer er forskjellig utgjør det en forskjell på hvordan bilen blir etter montering (camber caster etc.) Er nok en årsak til at det finnes coilovers til M3 og coilovers til "resten".

I tillegg er det forskjell på innfesting av stabstag. Alle M3 har feste i fjærbein, det har ikke resten. Husker ikke eksakt mnd/år det ble endret på. 

Endret av -Erik-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det som var tanken. Er en ombygd fra 320. Ser bare akselvektene ser ut til å være rimelig like. Men kanskje best å bare gå for m3. Noen som forresten vet hva som er forskjell på traversene foran og bak og hvordan man kan se forskjell på non m3 og m3? Har en snikende følelse av han kødden jeg kjøpte bilen av ikke sa helt riktig når han sa alt var byttet over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: ser du skrev travers og ikke bærearmer, så sletter dette. 

Usikker på travers da jeg alltid har flyttet over alt fra donorbil ved ombygging, men mulig det er gjenger til feste av x-brace på alle m3 slik som cab? 

vedr. godkjenning tror jeg nok du kan glemme å få til uten rett understell. 

Endret av -Erik-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en bil der selger sa alt var flyttet over, men virker som forstilling ikke er m3. Har aldri en e36 før så vet liksom hvordan de forskjellige ser ut. Men er det xbrace på alle m3? Har hvertfall ikke det på min.

Bakstilling ser ut til å være m3, m merket viser hvertfall på bærearmene, men usikker på om det er 3.0 eller 3.2. Motoren min er 3.2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...