Gå til innhold

e36 318is (M42B18) jager på turtall


Lordstian
 Share

Anbefalte innlegg

Fått hjem en 318is som har litt motorproblemer. Har litt rådebank, men er ikke det som er problemet tho. (men greit å nevne)
Bilen begynner å jage (fuske/kutte) når motoren er blitt varm, men den går helt fint når den er kald. Mistenker at det kan være lmm eller falskluft som er årsaken til problemet, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå fram for å teste dette uten diagnose, evt om det finnes noen måte å gjøre det på? Sett flere som har dette problemet og som har spurt før, men som ikke har fått svar så jeg får spør igjen.

Har litt budsjett å forholde meg til, så vil ikke kaste bort penger på å kjøpe lmm uten å vite at det er den som er gåen.

Takker for tips, triks og svar som kan hjelpe meg å løse problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk slanger for sprekker. Spray litt rundt med startgass om bilen endrer turtall da så har du nok funnet problemet. Hvis ikke det hjelper så burde du nok ta en diagnose. Kan også være lambda siden den kun har innvirkning på varm og ikke kald motor. Men hvis du ikke skal kaste penger ut av vinduet så er nok en diagnose lurt. Men litt rådebank? Det vil vel bare bli værre og værre med tiden så spørs om motoren er værdt og bli fikset på sånn sett? 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...