BMW-cab Skrevet Juni 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2016 2 timer siden, ///M3 skrev: Sjekk sensorer under bilen. De sitter på bærearm foran og bak. Den pinnen som sitter der pleier og ruste i stykker slik at sensorarmen knekker. Kjøp 2 nye sånne stag. Koster ca 100 pr stk. hvis ikke jeg husker feil. Sjekk det først. Kan også være justeringsmotor inne i lampen,men ikke så ofte de ryker. Takker og bukker for veldig gode tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M3 Skrevet Juni 1, 2016 Share Skrevet Juni 1, 2016 Bare hyggelig. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-cab Skrevet Juni 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2016 Har nå bytet det staget og venstre hovedlampa fungerer som den skal, men høyre er fortsatt "defekt" når det gjelder selvjustering. Kan man bytte kun motor eller må hele lampa byttes, vet du det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-cab Skrevet Juni 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2016 19 timer siden, ///M3 skrev: Bare hyggelig. Lykke til. Hvordan blir den viskeren på bakruten egentlig drevet? Jeg byttet mikrobryteren på glassluka og så ingen ledning som skal drive viskeren bak, det skal vel ikke være sånn? Skjønner egentlig ikke helt hvordan dette her skal fungere, det kommer strøm frem til bryteren, bryteren får også strøm (testet med multimeter) men av og til hører jeg klikk og det er alt, luka går ikke opp ved å trykke på bryteren. Det ser ikke ut som noe avansert system og egentlig bare par brakketter, skjønte ikke helt hvordan den bryteren skal få dette her igang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M3 Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 Viskermotoren sitter i selve bakluka. Når du åpner vinduet ser du en rund skive med et lite avlangt hull. På indre delen av pusseren sitter det en tapp som går nedi dette hullet når ruta er igjen. Eneste ledningene som skal være i rutedelen er de 2 til bryteren i en sort plugg. Bryteren er en impulsbryter og gir bare fra seg et lite pip hvis du piper igjennom med et multimeter. Bryter jeg snakker om i tidligere post sitter i låsen til bakluken og ikke i glasset. Den nedre låsen som låser hele bakluken. Hvis den ikke registrerer at luken er lukket,vil du få lys på dashbord...selv om bakluken er lukket helt igjen. Så lenge bilen tror at bakluken(ikke glassluken) er åpne vil du ikke få åpnet glasset eller brukt pusseren. Det er den nedre låsen som må byttes. Gi meg reg.nr. på bilen din så skal du få riktig delenummer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå