Ole-Petter Røseth Lund Skrevet Mai 31, 2016 Share Skrevet Mai 31, 2016 Hei! Jeg har hatt bilen på EU-kontroll og fikk beskjed om at det var problemer med SRS. Jeg hadde bemerket meg Airbag-lampa i dashbordet siden jeg kjøpte bilen, men har forstått at det er et vanlig problem. Når tiden kom for å fikse feilen kjøpte jeg en bypass for å unngå større kostnader, da jeg så at flere på nett har benyttet disse uten problemer, men dette var altså ikke tilstrekkelig. HELE lednignsnettet på setene var koblet fra, og kontakten som skal kobles til setet lå helt fritt under setet, uten noe å kunne kobles til. Det eneste som var igjen var bakerst på passasjersetet, hvor jeg kunne koble inn bypass'en. Verkstedet jeg hadde den på kontroll hos mente de ikke kunne gjøre noe med problemet. Tok med bilen til Stamsaas, og de sa at jeg rett og slett burde bytte seter, da det er vanskelig å få et matchende ledningsnett. Har noen vært borti dette tidligere? Finnes det eventuelt en måte å lure hjernen til å tro at setene er tilkoblet riktig OG gir beskjed om at airbag skal utløses ved kollisjon?? Eventuelt, er det noen som har et billig sett med framseter av den manuelle typen i stoff, som faktisk fungerer (uten feilmeldinger)? Jeg hadde egentlig EU ut mars, men fikk utsatt til 1.juni...ehehe... så nå burde jeg få gjort dette en gang for alle. Tar imot alt av tips med glede. På forhånd - TUSEN TAKK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Mai 31, 2016 Share Skrevet Mai 31, 2016 Hei, Airbagsensoren i setet skal kunne kodes vekk med bmw scanner. Feilkoden må uansett slettes for at lyset skal gå vekk. Om du legger ved et bilde av under setet så kan jeg se om det er mulig å reparere. Har vært borti noen seter der airbagen har vært prød bypasset før og folk har tatt ut ledninger osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Petter Røseth Lund Skrevet Juni 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2016 On 31.5.2016 at 13.41, salnes34 skrev: Hei, Airbagsensoren i setet skal kunne kodes vekk med bmw scanner. Feilkoden må uansett slettes for at lyset skal gå vekk. Om du legger ved et bilde av under setet så kan jeg se om det er mulig å reparere. Har vært borti noen seter der airbagen har vært prød bypasset før og folk har tatt ut ledninger osv. Hei igjen, har prøvd å fjerne feilen med bmw scanner, men siden feilen er at bilen ikke finner setet i det hele tatt, da setet ikke hadde noen form for kontakt på undersiden. Tok derfor det drastiske valget og fant et nytt sett seter, disse utstyrt med riktige kontakter. Dessverre var disse fra en kræsjet bil, og dermed var også setebelteavløseren avløst, og ville dermed også avgi feil. Går det an å kjøpe dette billig et sted? Altså, ny setebeltelås med avløser. Er det forresten noen i området Moss-Fredrikstad som har en scanner og er fleksible? Skulle gjerne sett status på setebyttet - at airbagfeilen er borte, men at kun setebeltet ikke er 100%.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Juni 1, 2016 Share Skrevet Juni 1, 2016 (endret) Når du er inne på bmw scanner og inne på airbag modulen. Så klikker du på coding data eller reprograming(husker ikke helt hvilke) Også skal du få mulighet til å klikke deg innpå equptment, noe lignede som vist på bilde(hentet fra Google). Så tar du vekk haken på utstyret som feilen viser til. Jeg gjorde dette da jeg byttet ratt på min og rattene var utstyrt med forskjellige airbager. Endret Juni 1, 2016 av salnes34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Petter Røseth Lund Skrevet Juni 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2016 On 2.6.2016 at 0.00, salnes34 skrev: Når du er inne på bmw scanner og inne på airbag modulen. Så klikker du på coding data eller reprograming(husker ikke helt hvilke) Også skal du få mulighet til å klikke deg innpå equptment, noe lignede som vist på bilde(hentet fra Google). Så tar du vekk haken på utstyret som feilen viser til. Jeg gjorde dette da jeg byttet ratt på min og rattene var utstyrt med forskjellige airbager. Vil dette bare fjerne feilkoden? Altså, da vil ikke airbagen fungere? Jeg har ikke eget diagnoseverktøy dessverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Juni 5, 2016 Share Skrevet Juni 5, 2016 Dette vil fjerne feilkoden. Airbagen vil fungere som normalt bortsett fra den funksjonen som du har kodet vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå