Disaster Skrevet Juni 2, 2016 Share Skrevet Juni 2, 2016 Vanntemp blir for høy og det blåser varmluft ut fra ventilene uansett om jeg velger klima anlegg eller vanlig ventilering. GS bildeler i Skien byttet termostat i dag samt sjekket vannpumpen og trykktestet anlegget, vannpumpen var "noe" sliten men de monterte den tilbake med tanke på at jeg skulle på treffet i Bud. De testet og bilen på landeveg med normal temp på kjølingen, jeg hentet bilen i dag, kjørte ca 6 km og temp var normal men det blåste fremdeles kun varmluft fra ventilene. Etter å ha stått på tomgang 5-10 minutter beveger nålen seg over mot rødt igjen, tok deretter bilen ut på landevegen med hastighet 60-80 km/t og da falt temp nålen ned til normal men etter nok en tomgang gikk den over mot rødt. Dermed ble GS treffet avlyst for meg og "madammen" Tar derfor gjerne imot tips på hva dette kan være og hvor jeg skal begynne feilsøkingen, er sikker på at en eller annen her på forumet har hatt samme problem og kanskje kan være til hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 2, 2016 Share Skrevet Juni 2, 2016 (endret) Viskosekobling som er defekt kanskje? (Regner med E36 M3 har viskosevifte?). Gamle E34'en min ble varm på tomgang, men gikk ned til driftstemp når jeg kjørte. Ble fortalt at dette er defekt viskosekobling som gjør det. Endret Juni 2, 2016 av DanielStance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Juni 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2016 (endret) 37 minutter siden, DanielStance skrev: Viskosekobling som er defekt kanskje? (Regner med E36 M3 har viskosevifte?). Gamle E34'en min ble varm på tomgang, men gikk ned til driftstemp når jeg kjørte. Ble fortalt at dette er defekt viskosekobling som gjør det. Skal sjekke det tipset. Takk for svar uansett da Dersom det du sier stemmer så så jeg en tråd her på forumet om hvordan teste viskosekoblingen. Hadde ikke forundret meg om det er problemet, burde vel egentlig GS tenkt på å sjekke, var jo ikke billige akkurat når jeg måtte ut med over 4000,- selv om jeg hadde delene selv Men så langt skal jeg ikke arrestere noen. Men etter nærmere ettertanke så skulle jo ikke det gjøre at det blåser kun varmluft når bilen viser normal temp under drift. Endret Juni 2, 2016 av Disaster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Juni 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2016 Det stemte som du sa "DanielStance" Jeg var nettopp ute og testet det. Lot motoren bli normal varm og klarte lett å stoppe vifta med en sammenrullet avis. Ny viskose kobling er dermed bestilt, det andre problemet med at det kun blåser varme vet jeg ikke hva som forårsaker. Får surfe rundt på forum etter løsning på det og Takk for tipset..... Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 6, 2016 Share Skrevet Juni 6, 2016 4 timer siden, Disaster skrev: Det stemte som du sa "DanielStance" Jeg var nettopp ute og testet det. Lot motoren bli normal varm og klarte lett å stoppe vifta med en sammenrullet avis. Ny viskose kobling er dermed bestilt, det andre problemet med at det kun blåser varme vet jeg ikke hva som forårsaker. Får surfe rundt på forum etter løsning på det og Takk for tipset..... Kjekt det Da har du forhåpentligvis ett mindre problem å tenke på Disaster reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet Juni 6, 2016 Share Skrevet Juni 6, 2016 Det at det kun blåser varmt kan være ventilen som styrer mengden varm væske inn i varmeregisteret som er defekt. Den sitter ved torpedoveggen på venstre side og har 2, evt 3flenser inn avhengig om du har AC eller ikke. Dersom du får videre problemer med temperaturen så regner jeg med din bil skal ha en "pusher-fan" som sitter foran radiatoren. Dersom sikring evt relè til denne er gåent kan du slite med temperaturen på motoren. Dette er dog mest aktuelt dersom problemet oppstår når du står stille Disaster reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Juni 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2016 12 timer siden, Halvor89_ skrev: Det at det kun blåser varmt kan være ventilen som styrer mengden varm væske inn i varmeregisteret som er defekt. Den sitter ved torpedoveggen på venstre side og har 2, evt 3flenser inn avhengig om du har AC eller ikke. Dersom du får videre problemer med temperaturen så regner jeg med din bil skal ha en "pusher-fan" som sitter foran radiatoren. Dersom sikring evt relè til denne er gåent kan du slite med temperaturen på motoren. Dette er dog mest aktuelt dersom problemet oppstår når du står stille Takk for inspill fra deg og "Halvor89_" all hjelp mottas med stor takk Skal sjekke opp det og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Komfort Skrevet Juni 7, 2016 Share Skrevet Juni 7, 2016 Kan være lite gass i AC anlegg også?! Dessuten har AC vifta i front to stegs kjøling steg1=90 steg2=99 grader. Disaster reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Juni 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2016 Jaha.... ennå en ting å sjekke ut, takk for inspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Juni 30, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2016 Må jo følge opp denne Det var viskosekoblingen som var defekt, samtidig tok jeg ut og renset varmeventilen som sitter på torpedoveggen. Nå virker alt som det skal Takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå