Gå til innhold

-


BMW-cab
 Share

Anbefalte innlegg

Viskermotoren sitter i selve bakluka. Når du åpner vinduet ser du en rund skive med et lite avlangt hull. På indre delen av pusseren sitter det en tapp som går nedi dette hullet når ruta er igjen. Eneste ledningene som skal være i rutedelen er de 2 til bryteren i en sort plugg.  Bryteren er en impulsbryter og gir bare fra seg et lite pip hvis du piper igjennom med et multimeter. Bryter jeg snakker om i tidligere post sitter i låsen til bakluken og ikke i glasset. Den nedre låsen som låser hele bakluken. Hvis den ikke registrerer at luken er lukket,vil du få lys på dashbord...selv om bakluken er lukket helt igjen. Så lenge bilen tror at bakluken(ikke glassluken) er åpne vil du ikke få åpnet glasset eller brukt pusseren.  Det er den nedre låsen som må byttes. Gi meg reg.nr. på bilen din så skal du få riktig delenummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
1 time siden, BMW-cab skrev:

Har prøvd å nullstille det men de som gjorde det får ikke fjernet denne feilkoden, veldig merkelig, det er nye bremseklosser og ny slitasjevarsler. Inne i bilen, når jeg går inn i systemet og sjekker så sier systemet at bremseklossene foran er utslitte, sier ikke noe om bak, de bak ser bra ut, er det kanskje noen feil i ledningsnettet tro?

Da har de nok gjort feil. Jeg byttet klosser + slitasjevarsler bak på en E91 for et par uker siden. Nullet denne selv i instrumentet uten noe testutstyr. Ligger noen videoer på Youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen får den via induksjon fra ledningen som kommer fra taket. En sjelden gang på E91 så er det brudd I den ledningen men dette er langt vanligere på E61 enn E91. Viskeren nullstilles ved å ha den I fri så aktivere den en gang. så klikker du den tilbake, vanligvis holder det med å bare sette den ned på plass. Vanligvis er det microwitchen som blir dårlig og kortslutter til jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, BMW-cab skrev:

Det har du helt rett i, jeg trodde man måtte inn med utstyr (slik noen her nevnte tidligere) det gikk helt fint uten noen testutstyr.

 

Takk.

Siden jeg har AutoLogic,så har jeg ikke satt meg inn i nulling av lampene uten.

Men da lærte jeg noe nytt idag også...takker :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...