bjorneoen Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 Satt på sportsluftfilter i dag, fjernet bare toppen på luftbilterboksen, tok ut det flate innsatsfilteret og satt på det røde sportsfilteret Mye mer turbosus nå og "flappring", var litt kult er dette skadelig for motoren/turboen?? Vet at LMM ikke er så fan av slike filter, men ellers går det vel greit? Video: https://youtu.be/tGE3c9wDZVk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 Åpent luftfilter? Mener du typ K&N innsatsfilter inni lukket boks fra teksten å forstå? Isåfall burde det gå greit, men som du sier så er ikke LMM noe "storfan" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Juni 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2016 (endret) 11 minutter siden, danskiii skrev: Åpent luftfilter? Mener du typ K&N innsatsfilter inni lukket boks fra teksten å forstå? Isåfall burde det gå greit, men som du sier så er ikke LMM noe "storfan" Åpent som i videoen jeg la til, altså åpen boks, ikke innsats k&n filter rett på LMM uten topplokket på boksen Brukte dette på 1 serien uten problemer med LMM, men er klar over at LMM ikke liker det men så lenge motor/turbo er OK, så er det vel greit å ha det sånn? Slik som på dette bildet: (IKKE FRA MIN BIL) Endret Juni 3, 2016 av bjorneoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 Fikk ikke sett på den her på jobb Men noen grunn til du ikke kun har innsatsfilter i lukket boks? Dette her vil jeg regne med trekker en del varmluft fra motorrom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Juni 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2016 3 minutter siden, danskiii skrev: Fikk ikke sett på den her på jobb Men noen grunn til du ikke kun har innsatsfilter i lukket boks? Dette her vil jeg regne med trekker en del varmluft fra motorrom.. Ah skjønner Bare at jeg ikke hadde liggende men ser for meg at det blir mer turbo lyd med åpent isteden for lukket? drar nok litt varmere ja det gjør den nok, men lot bunn av boksen være igjen slik at den stopper mesteparten av den varme luften Så innsatsfilter er å anbefale framfor slik jeg gjorde det? Noe forskjell i lyd med slikt filter eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 39 minutter siden, bjorneoen skrev: Ah skjønner Bare at jeg ikke hadde liggende men ser for meg at det blir mer turbo lyd med åpent isteden for lukket? drar nok litt varmere ja det gjør den nok, men lot bunn av boksen være igjen slik at den stopper mesteparten av den varme luften Så innsatsfilter er å anbefale framfor slik jeg gjorde det? Noe forskjell i lyd med slikt filter eller? Men er det lyden du er ute etter så tenk heller litt over eksosen. Luftfilteret har jo ikke som oppgave å lage lyd, er vel bare en gøy bi-effekt Jeg hadde en tråd ang dette med konfilter og dieselmotor her en plass tidligere som jeg mener du fikk lese Den nedre delenav boksen vil jo ikke stoppe noe, da varmluften stiger opp under panser og blir sugd ned, samt den kalde luften som kommer fra kjølekanalen vil jo bare bli spredt ut over alt istededenfor å bli i boksen. Vil heller hatt innsats selv på diesel men det er jo opp til deg til slutt! Luftfil bjorneoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå