Gå til innhold

m50b25 Vanos, fjusk når den blir varm. HASTER!

Ben
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en bilcrossbil med m50b25. Har i lengre tid prøvd å finne ut hva som plager den. Hørtes ut som den gikk på 5 sylindre. Dro men både hørtes rar ut og kjente godt at det manglet effekt.

Etter å ha prøvd mye rart, blant annet byttet alle coiler (med brukte) og til slutt hele fuelrailen med andre dyser fungerte den plutselig, ble en helt annen låt i den og jeg trodde problemet var løst. Pga en lekk toppdekselpakning har jeg ikke prøvd den noe særlig etter det før nå.

Plutselig når motoren ble skikkelig varm begynte den å oppføre seg som før. ble forbannet og gikk inn for å la den kjøle seg ned og etter 2 timer var den helt normal, gikk pent og dro godt. 
Prøvde igjen idag og når den etterhvert ble varm begynte den gradvis å fjuske, før den ble tilbake på "audi 5'er stadiet".

Noen som kan hjelpe meg med en quick fix? Er løp imorgen :-/

Diagnose ikke mulig da denne er transplantert over i en volvo 245 :-) Er koblet på grønn hovedstrøm, og den svarte/grå, husker ikke hva den var til i farten.

Endret av Ben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet 2 plugger (som var sprell nye ifjor og er brukt noen timer) og da fungerte bilen utmerket) Så alt nytt er ikke bra :-)

Bruker bosch super4, men erfaringsmessig har NGK de beste pluggene. Fikk derimot høre av en bekjent at han fikk ikke bilen sin til skikkelig med NGK plugger og gikk tilbake til typen med 4 ledere. Hva er anbefalingen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kjørt helt fint med NGK på min bil i snart 25k km. Så lenge alle 6 er like bør det nå gå bra.

Du skal forresten kunne få til diagnose du, trenger bare 1-2 ledninger ut fra hjernen og jord, så er det bare å spleise inn med Kina-adapter til 25 kr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvilken hjerne du har, så finner du pinout til det på nettet Bl.a her, bare velg bilen motoren kommer fra, f. eks 91 325 E36. Da trenger du som regel kun TxD-kontakten, mulig RxD, husker ikke hvordan det er på Bosch da jeg har Siemens selv. Jord og strøm kan du hente hvor som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...