e46touringg Skrevet Juni 17, 2016 Share Skrevet Juni 17, 2016 Okey, rett på sak. Må på full teknisk. I vognkortet står det at bilen skal ha 225/40-18 på 18x8j ET 47. Har et sett hjulsett som er 18x8j ET 34, og når ikke det går på engang uten at det skal bli for liten klaring mellom justeringskruen framme på coiloversa og hjulet, hva gjør jeg? I teorien så skal det jo ikke gå igjennom med ET 34 selv om det hadde vært klaring. Da det er over grensa for hva som er lovlig mtp. øking av sporvidde. Noen tips? Nei har ikke orginale dempere og fjærer så kan ikke bytte til dem. Har et sett med 205/55-16 på 7x16 da, men der er innpresset 34 igjen.. Hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Juni 17, 2016 Share Skrevet Juni 17, 2016 Ofte ett problem med coilovers at det blir trøbbel med å holde seg innenfor orignal et. Med mindre du får justert noe på navet mot demper som gjør at du får mere klaring kan jeg ikke se annet en at du må få tak i spacere med TüV papirer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46touringg Skrevet Juni 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2016 2 timer siden, -Erik- skrev: Ofte ett problem med coilovers at det blir trøbbel med å holde seg innenfor orignal et. Med mindre du får justert noe på navet mot demper som gjør at du får mere klaring kan jeg ikke se annet en at du må få tak i spacere med TüV papirer. Her hvor jeg bor er det ikke aktuelt å møte opp i kontrollhallen med spacere. Er ikke vits å prøve engang. Kommer de virkelig til å nekte å godkjenne bilen dersom innpresset er 1 mm for lavt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Juni 17, 2016 Share Skrevet Juni 17, 2016 2 minutter siden, e46touringg skrev: Her hvor jeg bor er det ikke aktuelt å møte opp i kontrollhallen med spacere. Er ikke vits å prøve engang. Kommer de virkelig til å nekte å godkjenne bilen dersom innpresset er 1 mm for lavt? Utifra det du sier vedr. ditt kontrollsted vil jeg tro de henger seg opp i dette, hvis de ikke godkjenner spacere med papirer. ang. innpress så skal det i utgangspungtet 15mm endring totalt, atlså 7,5 pr hjul. Hvis det er som du skriver i første post fra et47 til et34 er dette 13 pr side. Med mindre du har noen andre felger er nok endringen mer en 1mm for lavt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juni 17, 2016 Share Skrevet Juni 17, 2016 Har nå hørt om folk som har fått godkjent felger som er utenfor 7.5mm så lenge det ikke tar borti noe, rulleomkretsen er innenfor og man har TüV -papirer på alt. Jeg ville uansett prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46touringg Skrevet Juni 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2016 2 timer siden, -Erik- skrev: Utifra det du sier vedr. ditt kontrollsted vil jeg tro de henger seg opp i dette, hvis de ikke godkjenner spacere med papirer. ang. innpress så skal det i utgangspungtet 15mm endring totalt, atlså 7,5 pr hjul. Hvis det er som du skriver i første post fra et47 til et34 er dette 13 pr side. Med mindre du har noen andre felger er nok endringen mer en 1mm for lavt. Står 47 i vognkort, men e46 touring skal jo egentlig ha 42? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46touringg Skrevet Juni 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2016 2 timer siden, StigJ skrev: Har nå hørt om folk som har fått godkjent felger som er utenfor 7.5mm så lenge det ikke tar borti noe, rulleomkretsen er innenfor og man har TüV -papirer på alt. Jeg ville uansett prøvd. Er GS-hjul, gir de ut papirer på felga sine? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juni 17, 2016 Share Skrevet Juni 17, 2016 Da blir det nok verre ja... Finnes vel ikke papirer på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Juni 17, 2016 Share Skrevet Juni 17, 2016 Hvor holder du til? Har et sett med 18" originale m felger som du kan låne om det hjelper deg noen vei. Er 265 bakdekk, 235 fremme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Juni 17, 2016 Share Skrevet Juni 17, 2016 3 timer siden, e46touringg skrev: Står 47 i vognkort, men e46 touring skal jo egentlig ha 42? Det kjenner jeg ikke til, jeg gikk kun utifra tallene i første post Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juni 17, 2016 Share Skrevet Juni 17, 2016 (endret) Når det gjelder originalt innpress så kommer det helt an på hvilke størrelse felger det er snakk om. Etter hva jeg husker fra vognkortet på min gamle E46 så var det oppført med ET42 på 6,5 eller 7x15" felger. Men E46 har også blitt levert med for eksmpel orignialdim 8x18. Da er innpresset ET47 pga bredden på felgen. Endret Juni 17, 2016 av StigJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46touringg Skrevet Juni 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2016 Ordna seg heldigvis, fikk låne noen 16" som er 7 brei me ET 40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå