Gå til innhold

E93, Bygge om til M3 eller med M5 motor?


Wasim
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg har en 2007 E93 320 som jeg vurderer å gjøre litt med på motoren. Jeg er ganske grønn når det kommer til motor, og vil derfor ha innspill fra folket her på forumet.

Jeg har vurdert to alernativer.

Den første er å bygge om bilen til en M3, og det andre er å bygge om bilen med en M5 motor. 

Bygger jeg om til M3, så blir det hele bilen med fangere, skjermer osv

Bygger jeg til M5, så er tanken å ha bilen som en "sleeper". Altså med vanlig M pakke

Spørmålet er hva som er mulig og hvordan det er best å gå frem for å få til dette. Jeg skal ha dette godkjent i vognkortet, og det er ett prosjekt jeg tenker å bruke 2-3 år på pga avgifter.

Alle innspill mottas :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å knuse ditt eventuelle ønske om å bygge bilen, men det er alt for omfattende og kostnadsmessig ikke verdt det kontra å bare skaffe seg en M3 istedenfor. Kan referere til Morgan hos GS Bildeler når han bygget om sin bil e92 til m3 eksteriør & interiør med standard motor som stod i fra tidligere. Gikk ufattelig mange arbeidstimer og sprengte budsjettet slik jeg forstod det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at det blir dyrt. Mulig dyrere enn å kjøpe ny bil, men nå er det sånn at jeg har fått denne bilen i 30-årsgave av kona, og vil ikke selge den. Men mer krutt vil jeg ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare bygge den om med M3 motor, understell osv., men med M-sport pakke? Vil anta at det er mye som er bolt-on.

I mine øyne så blir det en sleeper, samtidig som det sparer deg for vanvittig mye tid og penger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta telefonen til ESS, men etter det jeg har forstått, så har de ingenting til 320. 

M5 er egentlig kun en tanke jeg lekte litt med, men tror nok M3 er mer aktuelt grunnet ombygging og kostnaden ved det. Dyrt blir det uansett. 

Er turbo noe man kan vurdere eller det bare å legge vekk med en gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...