Gå til innhold

ABS, antispinn og SRS lamper lyser

Sander441
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en BMW E46 hvor antispinn og ABS lampene lyser. Veit ikke om de to har noe å gjøre med hverandre, men leste litt rundt og virka sånn, men fant ikke noe svar. Er det noe som er lett å fikse? Har byttet skiver og klosser rundt om og i tillegg byttet sensorer forran, men får det ikke til. 

Har også SRS lampe som lyser om noen vet noe om det og. Virker som at det skulle være en sensor i setet og en ledning som gikk til det, men spør samtidig nå siden jeg legger ut

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hva var det slitasjesensor du byttet foran? Var disse lampene der før du byttet bremser +sensor?
For å gjøre dette enklest for deg selv så burde du nok ta en diagnose. Sparer fort både tid og penger.

Angående SRS din så er det veldig vanlig at det er sensormatte som er syndern men i noen andre tilfeller så kan det faktisk være et annet sted feilen ligger også. Abs og antispinn kan ha en sammenheng helt klart.

Koster deg ikke mange kronene og ta en diagnose på et lokalt verksted feks. Sjekk også diagnosetråden, der står flere personer oppgitt innen for forskjellige områder som tar på seg diagnose.

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, vegard89 skrev:

Hei.

For å gjøre dette enklest for deg selv så burde du nok ta en diagnose. Sparer fort både tid og penger.

Angående SRS din så er det veldig vanlig at det er sensormatte som er syndern men i noen andre tilfeller så kan det faktisk være et annet sted feilen ligger også. Abs og antispinn kan ha en sammenheng helt klart.

Koster deg ikke mange kronene og ta en diagnose på et lokalt verksted feks. Sjekk også diagnosetråden, der står flere personer oppgitt innen for forskjellige områder som tar på seg diagnose.

Ok takk får så kjapt svar. Tror kanskje jeg får gjort det på volmax i løpet av helgen så trenger ikke betale, men da gjør jeg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...