Iemilie Skrevet Juli 12, 2016 Skrevet Juli 12, 2016 Hatt ei gul motorlampe lenge nĂ„ (9mnd)uten Ă„ finne lĂžsningen. Har vĂŠrt innom utallige verksteder og hobbymekanikere, alle har forskjellig mening. Feilmld sier O2 bank 2 sensor etter kat: intet signal o2 sensorer i motorommet: juster grĂŠnsesnitt misfire pĂ„ alle sylindre! har bytta plugger uten effekt. gĂ„r innimellom pĂ„ 5 sylindre, gĂ„r ujevnt pĂ„ tomgang, gĂ„r generelt litt dĂ„rlig, nĂ„r jeg starter Ă„ bilen gĂ„r ulent sĂ„ skrur jeg av tenninga og pĂ„ igjen, da gĂ„r den oftest reint. fĂ„tt bedskjed at dette kan gjelde veivhusventilasjon, veivhussensor, lamdasonde fĂžr og etter kat(alle 4)har bytta de fremre uten effekt.coiler, vanos. noen som har erfaring? Tips? Et eller anna. FĂ„tt beskjed om at det er lamdasonden etter kat som fucker opp for sylindra og omvendt at coilene sender problemer videre i systemet. Takk for svarâșïž Â
vegard89 Skrevet Juli 14, 2016 Skrevet Juli 14, 2016 (endret) Det med at den bakere lambda kÞdder til hvor antall sylindere den gÄr pÄ tror jeg faktisk ikke. Jeg har kjÞrt med deffekt lambda etter kat pÄ min i 2 Är nÄ og kanskje mer. Aldri merket noe fra eller til pÄ at den er deffekt igrunn. Har heller ingen motorlampe, men jeg har m54b22 motoren. Du har vel m52b20tub kanskje? Uansett sÄ ville jeg sjekket etter falskluft, da mener jeg blant annet den luftbelgen fra luftfilterboks som gÄr videre ned til gasspjeld. Det er sÄ typsik at disse blir dÄrlige med tiden pÄ 6erne. Mulig du mÄ demontere hele for og faktisk se at det er hull i den eller lignende. NÄr det ble skiftet tennplugger du sÄ ingen antydning til oljesÞl i plugghullene eller noe sÄnt? Har du skiftet alle coilene? Ville ogsÄ fÄtt lest verdier av bilen din. Er sikkert masse flere forslag, men da har du hvertfall noe og gÄ ut ifra. Endret Juli 14, 2016 av vegard89
Iemilie Skrevet Juli 15, 2016 Forfatter Skrevet Juli 15, 2016 Jeg har m52 trur jeg. Var en bmw mekaniker som sĂ„ pĂ„ den luftbelgen altsĂ„ uten Ă„ demontere og slikt da. det var litt olje i to av plugghĂžla mener jeg, men toppdekselpakningen  er bytta. Jeg har ikke bytta noen av coilene ei heller lest av avgasser. Takk for tilbakemld, skal se litt nĂŠrmere pĂ„ den luftgreia âșïžđ
vegard89 Skrevet Juli 15, 2016 Skrevet Juli 15, 2016 (endret) Ja hvis det er olje nedi plugghullene sÄ er det nok til at den vil gÄ pÄ 5 sylindere feks. Men regner med at dem har rengjort dette ved skift av toppdekselpakning. Endret Juli 15, 2016 av vegard89
Mons1 Skrevet Juli 15, 2016 Skrevet Juli 15, 2016 (endret) Olje i plugg-hullet er normalt pÄ M50-M54. Det begynner Ä lekke olje rundt toppdekselpakningen rundt plugg-hullene. Dette kan medfÞre feil-tenning og i verste fall at coilen blir defekt. Du bÞr uansett fÞrst bytte toppdeksel-pakningen. DIY finnes pÄ Youtube. SÄ se pÄ "tennrÞret" fra coilen og ned til pluggen om den er sprukken eller har andre misfarger. Det gÄr an Ä skifte disse tennrÞrene. Husk Ä kun bruk originale NGK-plugger pÄ disse motorene. Uansett hva andre mÄtte pÄstÄ. SÄ har du kanskje dobbel O2-krets. 3 og 3 sylinder (Bank 1 og Bank2). Har du dobbel eksos-manifoil? Har du 2 Lambda fÞr katalysator, en pÄ hver manifoil? Dette er svÊrt komplisert Ä feilsÞke uten Ä kunne lese av Live-data under kjÞring. En annen kjent feil er trykk-regulatoren som kan gi feil O2-mÄlinger. Bensintrykket mÄ ogsÄ mÄles. Trykk-regulatoren finnes under bilen ved bensinbumpen. Tror det skal vÊre en enkel sak Ä koble en trykkmÄler direkte pÄ Railen pÄ disse motorene. Det finnes video pÄ Youtube for feilsÞking av drivstoff-linjen pÄ M52-M54. Er det defekt Lambda, sÄ ikke fall for fristelsen Ä kjÞpe uoriginal. Disse kan ha forskjellige farger pÄ ledningene og da slit du.  Motortype er enkel Ä finne ut. Har motoren enkel Vanos eller dobbel Vanos? Er det kun en "klump" framme pÄ toppen pÄ innsugs-kamakslingen, sÄ er den en M52. M54 har Vanos ogsÄ pÄ eksos-kammen. Konklusjonen er ofte at olje ned i plugg-hullene kan gi flere fÞlgefeil hvis dette ikke ordnes Þyeblikkelig. Feiltenning -> Defekt Coil -> Defekt Lambda. Lykke til! Endret Juli 15, 2016 av Mons1
vegard89 Skrevet Juli 15, 2016 Skrevet Juli 15, 2016 (endret) M52 kom med bÄde enkel og dobbelvanos. M54 har hun nok ikke siden det er en 99mod. Uansett sÄ har alle disse motorene den klompen foran sÄ lenge det er vanos. Endret Juli 15, 2016 av vegard89
Mons1 Skrevet Juli 15, 2016 Skrevet Juli 15, 2016 2 timer siden, vegard89 skrev: M52 kom med bÄde enkel og dobbelvanos. M54 har hun nok ikke siden det er en 99mod. Uansett sÄ har alle disse motorene den klompen foran sÄ lenge det er vanos. Du har helt rett og bÞr henges. M52TU kom med dobbel Vanos. M52B20TU/M52B25TU kom i 1998 (1999 i Norge?) M54 kom i 2000. Da ble 2,0 en 2,2
vegard89 Skrevet Juli 15, 2016 Skrevet Juli 15, 2016 Ja mener det var 98/99 den kom som tu? M54 ble endret til 2.2 som du sier rundt 2000/2001Â âș
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ