Kalleklovn Skrevet Juli 16, 2016 Share Skrevet Juli 16, 2016 Har en 2009 e61 525 som har kjørt 94000. Når jeg nå gasser litt er automat veldig hard i skiftet mellom 2 og 3 gir. De andre skiftene går relativt smooth. Noen som vet hva dette kan være? Flushing av kasse på tide? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 16, 2016 Share Skrevet Juli 16, 2016 Min gjør slik litt noen ganger. Og slik var den før skifte av girkasse og etter. Det virker som girkassene ikke er optimalt tunet mot motorene. Dessverre. Popza reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet Juli 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2016 Takk for svar Otis. Det er merkbart akkurat i det skiftet som er rundt 50 km/t. Alle andre skifter er helt strøkne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 16, 2016 Share Skrevet Juli 16, 2016 Jaja. Man skal jo kanskje ikke utelukke at det kan være feil. Men jeg er ikke fornøyd med girskift på min girkasse fra 3.gir og nedover. 4 og opp er meget bra. Nesten så man må ha elbil for å det smooth nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet Juli 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2016 (endret) Det er snakk om min bil. Jeg garanterer at det er feil Får be verkstedet sjekke litt ved neste service. Mistenker at et oljeskift og flush av kasse er på sin plass Endret Juli 16, 2016 av Kalleklovn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet Juli 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2016 Noen som vet et bra girkasse verksted i Oslo området? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet Juli 31, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2016 Noen som har erfaring med Oslo automatgear på Strømmen? http://osloautomatgear.no seriøse gutter? Tenkte å benytte de for å flushe og bytte olje på kassa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander_H Skrevet August 3, 2016 Share Skrevet August 3, 2016 Nullstilling av adapsjoner har ordnet hard giring på min 06 E91 320d. Så du kan gjerne sjekke om de gjør det ifm servicen du planlegger. Nå har du nok en annen kasse enn den jeg har, men jeg er på ZF kasse nr 2. på min da et bilverksted fylte feil nivå ifm service på kassen. Så greit å gå til noen som har peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet August 3, 2016 Forfatter Share Skrevet August 3, 2016 Huff. Kjipt, men antar verkstedet tok kost rundt skifte av den kassa som røk? De snakket om flush, og nullstilling av adapsjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander_H Skrevet August 10, 2016 Share Skrevet August 10, 2016 Ja, var mye styr. De tok regningen selv til slutt. Kostet ikke så mye for en brukt kasse, ca. 8` for den de satt i min, den var gått 120`km. Godt utvalg på nbfbildeler.no Automatgearservice i Bergen hadde feilsøking på min, og de virker meget oppegående. De var ganske opptatt av at det ble brukt ZF sin egen olje på kassen. Mens Jæger her i Bergen sa bestemt at de bruker Castrol. Ingen av disse som ødelagte kassen forresten. Satser på det ordner seg med en service på din. Skriv gjerne hva utfallet blir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet August 10, 2016 Share Skrevet August 10, 2016 On 31. juli 2016 at 13.31, Kalleklovn skrev: Noen som har erfaring med Oslo automatgear på Strømmen? http://osloautomatgear.no seriøse gutter? Tenkte å benytte de for å flushe og bytte olje på kassa Sjekk RATS i oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet August 15, 2016 Forfatter Share Skrevet August 15, 2016 Stas. Ingen utslag på diagnose, men det er nok fordi det er for liten feil til å treffe grenseverdiene for å slå ut en feil. Det er derimot sannsynlig at det er lekkasje i ventilhuset i kassa. Det er langt fra billig, men vi får se hva endelig pris er. Er visst en meget kjent feil på disse kassene. Blir bare verre dersom man ikke bytter/reparerer det Håper forsikring dekker noe, men har mine tvil. Er som regel legalisert svindel det der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet September 21, 2016 Forfatter Share Skrevet September 21, 2016 Da skal jeg hente bilen på verksted. Byttet ventilhuset, olje og nullstilt adapsjon. Bilen er visst smooth på giringen opp (der det var feil tidligere), men litt brå på nedgiring på de lave girene. Noen ide? Kan dette justere seg etterhvert som adapsjonen går seg til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 21, 2016 Share Skrevet September 21, 2016 Jeg synes min enda er ikke smooth på både opp og ned. Men så spørs det på smoothnes som jeg mener er smooth og hva du mener er smooth.... Ellers vil adapsjonsverdiene fikse endel ting etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet September 21, 2016 Forfatter Share Skrevet September 21, 2016 Hentet. Den er helt strøken i girene nå, men den sliter med å velge mellom 2 og 1 dersom man kommer i rett hastighet inn i kryss/rundkjøring og gir på. Er visst en kjent feil, og det kan være det er en sw update for dette. Må si det er digg med en smooth bil igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå