Gå til innhold

2009 E61 automat er litt hard

Kalleklovn
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja. Man skal jo kanskje ikke utelukke at det kan være feil. 

Men jeg er ikke fornøyd med girskift på min girkasse fra 3.gir og nedover. 4 og opp er meget bra. 

Nesten så man må ha elbil for å det smooth nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nullstilling av adapsjoner har ordnet hard giring på min 06 E91 320d. Så du kan gjerne sjekke om de gjør det ifm servicen du planlegger.

Nå har du nok en annen kasse enn den jeg har, men jeg er på ZF kasse nr 2. på min da et bilverksted fylte feil nivå ifm service på kassen. Så greit å gå til noen som har peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var mye styr. De tok regningen selv til slutt.

Kostet ikke så mye for en brukt kasse, ca. 8` for den de satt i min, den var gått 120`km. Godt utvalg på nbfbildeler.no

Automatgearservice i Bergen hadde feilsøking på min, og de virker meget oppegående. De var ganske opptatt av at det ble brukt ZF sin egen olje på kassen. Mens Jæger her i Bergen sa bestemt at de bruker Castrol. Ingen av disse som ødelagte kassen forresten.

Satser på det ordner seg med en service på din. Skriv gjerne hva utfallet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stas. Ingen utslag på diagnose, men det er nok fordi det er for liten feil til å treffe grenseverdiene for å slå ut en feil. Det er derimot sannsynlig at det er lekkasje i ventilhuset i kassa. Det er langt fra billig, men vi får se hva endelig pris er. Er visst en meget kjent feil på disse kassene. Blir bare verre dersom man ikke bytter/reparerer det  

Håper forsikring dekker noe, men har mine tvil. Er som regel legalisert svindel det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da skal jeg hente bilen på verksted. Byttet ventilhuset, olje og nullstilt adapsjon. Bilen er visst smooth på giringen opp (der det var feil tidligere), men litt brå på nedgiring på de lave girene. Noen ide? Kan dette justere seg etterhvert som adapsjonen går seg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet. Den er helt strøken i girene nå, men den sliter med å velge mellom 2 og 1 dersom man kommer i rett hastighet inn i kryss/rundkjøring og gir på. Er visst en kjent feil, og det kan være det er en sw update for dette. Må si det er digg med en smooth bil igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...