k.p Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 (endret) Når jeg ligger i 100 kmt ca og slipper gassen kommer det en svak uling bakfra midten av bilen. Dette kan også komme i 60-70kmt når jeg slipper gassen, da kan lyden være litt mer fremtredende men kortvarig. Ved pådrag er det ikke lyd. Hva kan dette være? Lager i diff kanskje ? Har hørt ulyd ifra diff før og denne er lik. Men litt usikker på årsaken. Endret Juli 20, 2016 av k.p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kuleberg Skrevet Juli 31, 2016 Share Skrevet Juli 31, 2016 Pass på at alle 4 dekkene er like. Likt merke, lik slitasje. Forrige eier hadde byttet bare framdekkene på min, endte opp med å måtte bytte alle 4, og ble kvitt problemet. dette fører også til at bilen lugger, da fordelingskassa jobber hardt Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k.p Skrevet August 5, 2016 Forfatter Share Skrevet August 5, 2016 Jeg oppdaget problemer med lugging ved aksellerasjon. Monterte på vinterhjulene som har lik dimensjon på alle hjul. Da forsvant lugging og vibrasjon ved pådrag. Dekkene som stod på var originale BMW hjul. Foran var det 235/40/19 8,5x19 og bak 255/45/19 9x19. Denne dimensjonen står oppført i vognkortet som alternativ dimensjon. Står også i døren på klistermerket. Stiller spørsmål til hvorfor dekkene gi vibrasjon i bilen og rare lyder ifra fordelingskassen. Mens med lik størrelse på alle hjul er det ingen vibrasjon eller ulyder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gk740ia Skrevet August 11, 2016 Share Skrevet August 11, 2016 Hvis det står slik du sier skjønner jeg at det blir fei for da har du en forskjell i rulleomkretsen på 6,25% og det er for mye. Tror heller det skal være 235/45/19 foran og 265/40/19 bak for da er det helt lik rulleomkrets. Hvis du ser på dekk kalkulatoren så finner du det ut 😃 http://www.dekkalkulator.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kuleberg Skrevet August 23, 2016 Share Skrevet August 23, 2016 Selv om du har denne orginale dimensjonen så ligger den rundt 1% i omkretsdifferanse. Er ikke dekkene likt slitt, eller i lik fabrikat og modell så får du nesten garantert problemer. Jeg kjører stjernemerket "BMW-approved" Pirrelli dekk framme og bak, men merker likevel innimellom at 4-trekken jobber hvis ikke jeg passer nøye på dekktrykket. Jeg jaktet lenge på dekk, og etter det jeg kan huske så var det vel bare 2 par sommer og 2 par vinterdekk som hadde riktig dimensjon fremme og bak i samme modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå