dopus Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Ser på nye felger og dekk til min 2013 f11. I den forbindelse har jeg sett på et felgmerke som heter ph edition. Modellen heter split2. Selges av en del større dekk/felg kjeder/butikker både lokalt og på nett. Disse i 19" med 245/40-19 koster ca 14500. Er jo "billige" felger, men lurer på om noen andre her på forumet har erfaringer med merket med tanke på kvalitet og holdbarhet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Juli 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2016 kan man avvike fra aksellast?? f11 520d er oppgitt til 1400 kg bak og 1060 forran. Men mange felger som kommer opp som valg når jeg angir biltype i diverse nettbutikker har lastindex på 690kg..totalt er det jo da 2460kg i bil og felgene gir til sammen 2760 lasteevne...men ser man kun på bakfelgen så blir disse 20 kg under max aksellast. Vil det si at alle disse felgene med 690kg lastindex da ikke kan brukes på min bil...da dem gir 20 kg for lite bæreevne bak. eller går det på totalen..som jo er langt over kombinert max akselvekt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Juli 28, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2016 Disse ble handlet hos dekkhallen i Haugesund med 245/40-19 vredestein vorti dekk. Den ene felgen hadde noen veldig små prikker i lakken, dekkforhandler bestillte ny felg to ganger og begge har tilsvarende prikker i lakken.Felgimportør jobber nå med saken. Skal bort i morgen å få montert ny felg fra nyeste parti. God oppfølging og service av Dekkhallen. Og prisen på 14650 er jeg veldig fornøyd med. 7-800 rimligere enn dekk1 kjeden på samme felg og dekk. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå