Aleksander Kaarevik Skrevet August 1, 2016 Share Skrevet August 1, 2016 Lurer på å kjøpe meg en bmw e46 må da være en 330i og er det da noe en bør se ettter, eller er det noen problemer som er kjent med disse bilene? lurer også på hvilket utstyr som er et must og hva en gjerne bør styr unna? lurer også på å imprtere fra tyskland og er det da noe jeg bør vite om bilene som kommer derfra kontra norske og hva skal en se på, på bilen når en eventuelt skal kjøpe? takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 1, 2016 Share Skrevet August 1, 2016 (endret) Heisann! Jeg kan ikke bidra så veldig mye, men du kan lese faktisk veldig mye her om problemer og hva du må se etter.https://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/ Edit: E46 med stor motor har hatt et problem med "subframe disaster". Jeg tror flesteparten som har hatt dette har fått det fikset, da det har vært et kjent problem i ganske mange år nå. Det var gjerne tidligere modeller av E46 dette gjaldt. Det er ikke "ofte" det skjer når man ser på antall biler solgt, men nok til at jeg ville fått dette sjekket. Endret August 1, 2016 av Marius2002 Aleksander Kaarevik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet August 1, 2016 Share Skrevet August 1, 2016 (endret) Har lest litt rundt omkring anngående subframe disaster og etter det jeg har fått med meg så skal vist facelift være utbedret på dette. Men det kan vel sikkert fortsatt skje med sterke motorer men sjangsen er vel forhåpentligvis mindre. - Sjekke rust på dører i nederkant på innersiden og utersiden, bakluke, skjermer. Tror det er di mest utsatte stedene. Har selv hatt på dørene på innersiden. - Drivverk generelt som slark i diff. -gm5 sentrallås vanlig feil som skjer på disse før eller seinere. Kommer ikke på så mye mer i farten. Men utenom disse feilene her så er det alt i alt en veldig god bil og ikke minst god bil og kjøre. Lite feil med disse bilene med tanke på disse andre bmwene rundt samme årstall. Endret August 1, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loiner Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 Har hørt at det fort dukker opp litt rust rundt lyktene på disse, ellers har jeg ikke hørt så mye negativt om e46 til sammenligning med f.eks. e36 der du skal lete lenge for å finne en uten hullrust i kanalene. Jeg trodde subframe disaster ikke var et særlig utbredt problem på e46? Mente de løste det ila produksjonsløpet av e36 ved å forsterke monteringspunktene på de sterkeste modellene? Men det kan være jeg tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå