Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat gått til innkjøp av min første BMW. Det er en E39 Touring 525d.

Jeg har et lite problem med lyden i stereoanlegget, og det er at det kun er lyd i venstre bak.

Da er det altså kun lyd i høyttaleren i taket bak til venstre, i tillegg til diskanten i venstre bakdør.

Innstillingene i spilleren er riktig (en Radio Business med kasettspiller). Tok ut spilleren, men alle ledningene var koblet til.

Etter hva jeg har skjønt så er det en forsterker i bagasjerommet ved CD-veksleren, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Er dette et kjent problem tru? Noen tips til hvordan jeg skal feilsøke?

Skrevet

Prøvde med en CD i CD-veksleren, fortsatt samme problem. Betyr rett da at det er feil i forsterkeren, og ikke i radiospilleren? Eller går lyden fra CD-veksleren via radioen og så til forsterkeren før den går til høyttalerne?

Tenkte at lyden gikk direkte fra veksleren til forsterkeren, men blir styrt fra radiospilleren. Dette vet vel dere bedre enn meg, men jeg syns det var dårlig med respons her på dette forumet.

Skrevet (endret)

Kan være forsterkeren som er dårlig. Ellers er kabelbrudd en klassiker. Har du sjekket kablene som går i høyttalerne? Kan ha blitt klemt eller kuttet et eller annet sted. Eller falt av høyttaleren. Har du prøvd med en annen spiller eventuelt?

Endret av Gabz
Skrevet

Hadde jeg skjønt noe av den kablinga på forsterkeren så hadde det vært kurant å få testa kablene, men det er jo ikke til å forstå... 

Skrevet

Prøv å få lånt deg en spiller og en forsterker og prøve det kanskje? :) Spør på Facebook-gruppene så finner du sikkert noen som kan hjelpe.

• 2 weeks later...
Skrevet

Ja jeg lurer på om jeg bare skal bytte ut spilleren og forsterkeren først som sist. Må jeg legge opp ny kabling, eller kan jeg bruke den originale kablingen sammen med noen overganger? Trenger jeg en 4-kanals forsterker + monoblock da eller?

Er det delefilter til originalt i bilen, eller trenger jeg å kjøpe inn det og?

Skrevet

Jeg skiftet ut original spilleren, brukte original forsterker og høyttalere, men la opp til ny kabling/forsterker til sub, da den originale plastic fantastic sub er bare å bosse, denne funker dårlig.

Etter dette er blitt gjort, har jeg fått et bra lydbilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...