Gå til innhold

E39 M5 håndbrekk


pedro
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

NOEN SOM VET:-D Helt sikkert noen som har prøvd/ gjort dette på en sedan eller touring.

Jeg skal sette E39 M5 99 bremser bak på min E39 530 dat fra 06 99

Jeg ser at delenr. på håndbrekksskoene er ulike. Holder for skoene er også ulike: 

M5

07  Support    2stk     

34416750378

 

E39 530 dat

07  Support  stk      34411163978

Er det mulig å montere M5 håndbrekkssko direkte på støtteklossen for håndbrekket på 530en eller må denne byttes ev bygges om?

Det jeg vet er at det nå er bygget E39 M5 touringer, men da har vel hele bakstillingen vært flyttet over? Jeg hadde tenkt å kjøre med original bakstilling.

Håndbrekket bak kan bli en større utfordring enn jeg hadde trodd.

Helt sikkert noen som har gjort dette og kan gi meg noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rot  Altså ulik innfestning/ holder til skoene.

Skal skifte hjullager samtidig slik at hullene til mutteren som holder skiva treffer riktig på hubben. Del nr 33411093371 på 530daten og del nr 33412228997på M5en.

Dette er support del nr 7 på 99 E39 M5 34412229351

Dette er support del nr 7 på 99 530dat    2 34411163978      
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Haug Det å bytte bremseskjold bak er easyfix når lager mm byttes Vet at noen har slisset, skåret opp og brukket opp kanten da skivene har litt større diameter. Skjoldene holder bare båndene på plass. De hviler mot skjoldet På E36 har flere gjort ombygning. Dette kan gjøres enkelt da det er å få kjøpt innleggsringer å sette i M3 skivene slik at man på feks 328 kan kjøre med M3 bremser bak også. Jeg vurderer alternativet på 328 caben for å få M3 bremser fram og bak. Jeg har svingarmer m stikkaksler fra M3 3.0 som jeg skal se om j får brukt Der er det nye skjold og lager. Men 

Ingen som har satt M5 bremser bak på E39 enda altså? Noen må bli den første. I værste fall må j bygge om hele bakstillingen, men da får jo dieseltoget mitt sperredif og det er jo en vinn / vinnsituasjon på lørja med tanke på vinter. SPERRE OG ASC SAMMEN ER HELT KONGE PÅ VINTEREN Har prøvd det og det gir en utrolig mye bedre vinterbil Dette skulle premiumbilen BMW ha hatt som standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...